22 Kasım 2016 Salı

Ian McEwan - Çocuk Yasası

Son zamanlarda bazı kitap profillerinde sıkça rastladığım bir kitaptı Çocuk Yasası. Öyle çok ortalarda gezen ve herkeslerin okuduğu kitapları hemen alıp okumam ben favori yazarlarım hariç elbette. Misal bir Fi -Çi - Pi serisi vardı ki her rastladığım blogda, profilde bu seriye rastlayıp içimde oluşan o kusma dürtüsüne karşı koymaya çalışıyordum. Gerçekten farkındalık zırvalığına sığınarak o seriyi yazan hatunun da bir şey bildiğini sanmıyorum ben edebiyat adına öyle ki kitabın içini bir kez bile karıştırmama rağmen sağlam okuyucu arkadaşlarımın bu kitabı tamamıyle içi şişirilmiş boş bir balon olarak nitelendirmesi kitaba karşı olumsuz olan duygularımın tavan yapmasını sağladı ki onlara teşekkürlerimi bildiririm.


Fi denen seriden nerelere geldik değil mi ne ironik ama sevgili okur :) Her ne ise hadi gelin size içi dolu dolu güzel bir kitaptan bahsedeyim de keyfimiz yerine gelsin değil mi ama :)

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ian McEwan - Çocuk Yasası
Londra'da yaşayan Yüksek Divan Aile Hukuku dairesinin en başarılı hakimlerinden olan Fiona Maye, kocası Jack ile bir krizin eşiğindedir. Kocası onu Melaine adında genç bir kadınla aldatmaktadır.İşte tam bu sırada Fiona kendini 17 yaşında Lösemi hastası olan ve dini inançları çerçevesinde tedavisi için elzem naklini günah olduğu gerekçesiyle reddeden Adam Henry davasının hakimi olarak bulur.


Adam'ın kişisel haklarına saygı duymakla birlikte bu hakları çiğneyerek hayatını kurtarmak arasında kalan Fiona Maye bir karara varabilecek midir ? 


147 sayfalık  Ian McEwan - Çocuk Yasası Roza Hakmen çevirisiyle okuyucusuyla buluşuyor ve ince olmasına rağmen derinliği çok olan bir kitap tavsiyedir :)

4 yorum:

  1. Günaydın Damla.

    Fi-çi-pi çok uzatılmış bir seriydi. Konular, kişiler iyi kurgulanmıştı ama gereksiz ayrıntılarla fazlaca şişirilmişti maalesef. Yazarını her gördüğümde ben de şöyle bir irkiliyorum; botoks botoks diye bağıran yüzüne, puf böreği dudaklarına baktıkça.

    Önüme çok çıkan kitaplar genellikle hayal kırıklığı oldu bugüne kadar. Çocuk Yasası'na rastlıyorum sağda solda, bakalım denk gelirse göz atacağım.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betimleme çok hoşuma gitti Elif :)

      Sil
  2. Okuduğum bir kitabı görmek çok sevindirdi beni blogunuzu takipe aldım kendi bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil

22 Kasım 2016 Salı

Ian McEwan - Çocuk Yasası


Son zamanlarda bazı kitap profillerinde sıkça rastladığım bir kitaptı Çocuk Yasası. Öyle çok ortalarda gezen ve herkeslerin okuduğu kitapları hemen alıp okumam ben favori yazarlarım hariç elbette. Misal bir Fi -Çi - Pi serisi vardı ki her rastladığım blogda, profilde bu seriye rastlayıp içimde oluşan o kusma dürtüsüne karşı koymaya çalışıyordum. Gerçekten farkındalık zırvalığına sığınarak o seriyi yazan hatunun da bir şey bildiğini sanmıyorum ben edebiyat adına öyle ki kitabın içini bir kez bile karıştırmama rağmen sağlam okuyucu arkadaşlarımın bu kitabı tamamıyle içi şişirilmiş boş bir balon olarak nitelendirmesi kitaba karşı olumsuz olan duygularımın tavan yapmasını sağladı ki onlara teşekkürlerimi bildiririm.


Fi denen seriden nerelere geldik değil mi ne ironik ama sevgili okur :) Her ne ise hadi gelin size içi dolu dolu güzel bir kitaptan bahsedeyim de keyfimiz yerine gelsin değil mi ama :)

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ian McEwan - Çocuk Yasası
Londra'da yaşayan Yüksek Divan Aile Hukuku dairesinin en başarılı hakimlerinden olan Fiona Maye, kocası Jack ile bir krizin eşiğindedir. Kocası onu Melaine adında genç bir kadınla aldatmaktadır.İşte tam bu sırada Fiona kendini 17 yaşında Lösemi hastası olan ve dini inançları çerçevesinde tedavisi için elzem naklini günah olduğu gerekçesiyle reddeden Adam Henry davasının hakimi olarak bulur.


Adam'ın kişisel haklarına saygı duymakla birlikte bu hakları çiğneyerek hayatını kurtarmak arasında kalan Fiona Maye bir karara varabilecek midir ? 


147 sayfalık  Ian McEwan - Çocuk Yasası Roza Hakmen çevirisiyle okuyucusuyla buluşuyor ve ince olmasına rağmen derinliği çok olan bir kitap tavsiyedir :)

4 yorum:

ELİF sarı on 22 Kasım 2016 23:06 dedi ki...

Günaydın Damla.

Fi-çi-pi çok uzatılmış bir seriydi. Konular, kişiler iyi kurgulanmıştı ama gereksiz ayrıntılarla fazlaca şişirilmişti maalesef. Yazarını her gördüğümde ben de şöyle bir irkiliyorum; botoks botoks diye bağıran yüzüne, puf böreği dudaklarına baktıkça.

Önüme çok çıkan kitaplar genellikle hayal kırıklığı oldu bugüne kadar. Çocuk Yasası'na rastlıyorum sağda solda, bakalım denk gelirse göz atacağım.

Sevgiler.

Damla EKER on 23 Kasım 2016 03:19 dedi ki...

Betimleme çok hoşuma gitti Elif :)

isa yıldırım on 26 Kasım 2016 14:02 dedi ki...

Okuduğum bir kitabı görmek çok sevindirdi beni blogunuzu takipe aldım kendi bloguma da beklerim :)

Damla EKER on 27 Kasım 2016 09:23 dedi ki...

Ne güzel :)

Yorum Gönder