30 Kasım 2016 Çarşamba

Memduh Şevket Esendal - Ayaşlı ve Kiracıları

Memduh Şevket Esendal benim bu yıl içerisinde okuma hedefimin içerisinde yer alan bir yazardı. Bazı yazarları okumadıkça lütfen kendinize ben çok okuyorum tam anlamıyla kitap kurduyum demeyin sevgili okur. Türk Edebiyatı bir deniz siz de bu ucu bucağı olmayan deniz de bir balıksınız o yüzden vakit kaybetmeden bu güzel denizin nimetlerinden yararlanın ve bol bol Türk Edebiyatında parıl parıl parlayan yazarlarımızın kitaplarını edinip okuyun. 


Bu yazarların başında hiç kuşkusuz benim gözlem yeteneği, dilimizi kullanış ustalığı ve örgüsüyle sarıp sarmayan bir üstat vardır ki o üstat Memduh Şevket Esendal'ın ta kendisidir. Başarılı eserleriyle her daim sağlam bir okuyucu kitlesine sahip olan yazarın aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığının okunması gereken 100 temel içerisinde yer alan Ayaşlı ve Kiracıları romanından size bahsetmek istiyorum.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Yazar bu romanıyla CHP Roman ödülünü de almış.

Ayaşlı ve Kiracılarında Ayaşlı İbrahim Efendinin yeni yapılan bir apartmanın odalarını farklı farklı insanlara kiraya vermesi ve bu insanların yaşamlarında geçen iyi-kötü, acı-tatlı olayları konu edinen bir kitaptır. Bu odalardan birini kiralayan da bu kitabın yazarıdır ve bu odalarda yaşayan insanların hayatlarını gözlemleyerek neler yaşadıklarına şahit olup bize bir bir aktarırken farklı insan tiplerini görmemizi sağlamaktadır. 


Öyküye sıradan bir girişle başlayan yazarımız kahramanlarını sıradan insanlardan seçerek kitabı okuyan kitleye biraz daha yakınlaştırmayı hedeflemiştir. Şimdiki zamanda karşılıklı konuşmalarla ilerleyen bu roman hem üslubu hem de akıcı olması sebebiyle okunacaklar listesinin en üst sıralarında yer almalıdır.


Toplumsal sorunlardan, ufak insanların dertlerinden,neşelerinden,iç dünyalarına açılan o pencerelerden bahsederken aslında kendinizi okuyacağınız eşsiz bir kitap Ayaşlı ve Kiracıları.


Her türden insan mizansenine yer veren bu kitabı şiddetle okumanızı tavsiye ederim. :)

5 yorum:

  1. Adını çok duyduğum ama bir türlü okuyamadığım kitap.Listeye ekleyim :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı aldım okumaya başladım ve resmen başım döndü. Ben ilk defa bir kitap da bu kadar karakter gördüm. Ardı ardına karakterler ve özellikleri derken kitabın konusuna iniş yapamadım ve ne yalan söyleyeyim sıkıldım bıraktım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz dikkate bakıyor aslında kısa zaman sonra tekrar başlamanı öneririm :)

      Sil
  3. Bloğunu çok beğendim takibe aldım bana da beklerim
    https://netgaste.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

30 Kasım 2016 Çarşamba

Memduh Şevket Esendal - Ayaşlı ve Kiracıları


Memduh Şevket Esendal benim bu yıl içerisinde okuma hedefimin içerisinde yer alan bir yazardı. Bazı yazarları okumadıkça lütfen kendinize ben çok okuyorum tam anlamıyla kitap kurduyum demeyin sevgili okur. Türk Edebiyatı bir deniz siz de bu ucu bucağı olmayan deniz de bir balıksınız o yüzden vakit kaybetmeden bu güzel denizin nimetlerinden yararlanın ve bol bol Türk Edebiyatında parıl parıl parlayan yazarlarımızın kitaplarını edinip okuyun. 


Bu yazarların başında hiç kuşkusuz benim gözlem yeteneği, dilimizi kullanış ustalığı ve örgüsüyle sarıp sarmayan bir üstat vardır ki o üstat Memduh Şevket Esendal'ın ta kendisidir. Başarılı eserleriyle her daim sağlam bir okuyucu kitlesine sahip olan yazarın aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığının okunması gereken 100 temel içerisinde yer alan Ayaşlı ve Kiracıları romanından size bahsetmek istiyorum.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Yazar bu romanıyla CHP Roman ödülünü de almış.

Ayaşlı ve Kiracılarında Ayaşlı İbrahim Efendinin yeni yapılan bir apartmanın odalarını farklı farklı insanlara kiraya vermesi ve bu insanların yaşamlarında geçen iyi-kötü, acı-tatlı olayları konu edinen bir kitaptır. Bu odalardan birini kiralayan da bu kitabın yazarıdır ve bu odalarda yaşayan insanların hayatlarını gözlemleyerek neler yaşadıklarına şahit olup bize bir bir aktarırken farklı insan tiplerini görmemizi sağlamaktadır. 


Öyküye sıradan bir girişle başlayan yazarımız kahramanlarını sıradan insanlardan seçerek kitabı okuyan kitleye biraz daha yakınlaştırmayı hedeflemiştir. Şimdiki zamanda karşılıklı konuşmalarla ilerleyen bu roman hem üslubu hem de akıcı olması sebebiyle okunacaklar listesinin en üst sıralarında yer almalıdır.


Toplumsal sorunlardan, ufak insanların dertlerinden,neşelerinden,iç dünyalarına açılan o pencerelerden bahsederken aslında kendinizi okuyacağınız eşsiz bir kitap Ayaşlı ve Kiracıları.


Her türden insan mizansenine yer veren bu kitabı şiddetle okumanızı tavsiye ederim. :)

5 yorum:

Daha Mutlu Yaşam on 30 Kasım 2016 04:05 dedi ki...

Adını çok duyduğum ama bir türlü okuyamadığım kitap.Listeye ekleyim :)

Damla EKER on 30 Kasım 2016 04:58 dedi ki...

Mutlaka okuyun :)

Samet Tutal on 30 Kasım 2016 13:27 dedi ki...

Kitabı aldım okumaya başladım ve resmen başım döndü. Ben ilk defa bir kitap da bu kadar karakter gördüm. Ardı ardına karakterler ve özellikleri derken kitabın konusuna iniş yapamadım ve ne yalan söyleyeyim sıkıldım bıraktım :(

netividi on 4 Aralık 2016 09:25 dedi ki...

Bloğunu çok beğendim takibe aldım bana da beklerim
https://netgaste.blogspot.com.tr

Damla EKER on 5 Aralık 2016 09:21 dedi ki...

Biraz dikkate bakıyor aslında kısa zaman sonra tekrar başlamanı öneririm :)

Yorum Gönder