Nermin Yıldırım - Rüyalar Anlatılmaz

'' Hayata devam edebilmek için bazen uzun uzun konuşmak,feryat figan ağlamak ve geçmişin katranından arınmaya çalışmak lazımdı. İçeride tutulan sözler azat edilecek, birikmiş gözyaşları özgürce dökülecek,ertelenmiş yaslar bir bir tutulacaktı ki, içine kapandıkça ağırlaşan, sahibine yük olan ruh ferahlasın. Zira bazı yükler ömür boyu tek başına taşınmayacak kadar ağırdı.''

Şuraya yazı yazmayalı tam bir ay olmuş okumayı bırakmasam da yazı yazmayı bir süreliğine ertelediğim doğru. Bazı sağlık sorunları sebebiyle buralarda değildim çok okudum ama bunları sizinle paylaşacak zamanım olmadı. Şimdi etrafımdaki cam kırıklarını ayaklarımı kesmesinler diye tek tek toplayıp yazma zamanı. Eğer hazırsanız Nermin Yıldırım ve Rüyalar Anlatılmaz ile başlayalım.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Nermin Yıldırım Rüyalar Anlatılmaz'da İspanya- Türkiye arasında mekik dokuyor.
Nermin Yıldırım hep zor zamanlarımda okuduğum bir yazar. Onun okuyucuyla usulca buluşmasını ve sıradan konuları bile hassasiyetle sunması beni onu okumaktan alıkoyamayan nedenlerin başında geliyor. Kendisiyle yakın zamanda tanıştığım için bir o kadar içten ve kime nasıl davranmasını bilen bir yazar.


Rüyalar Anlatılmaz kaybolan kocasını ( Eyüp ) bulmak üzere İspanya'dan İstanbul'a gelen Pilar,yabancı bir şehirde dilini bile tam çözemediği insanların arasında iz sürmeye başlar. Eyüp'ün ardında bıraktığı rüya defterindeki ipuçları zamanla - gerçek kavramının kabusla-gerçek olanın karıştığı bambaşka bir hikayenin içine onu taşırken artık kocasının yaşamında ondan sakladığı ne varsa bir bir su yüzüne de çıkacağının da göstergesi olacaktır. 


Nermin Yıldırımın bu kitabıyla beraber bütün kitaplarını da bitirmiş bulunmaktayım. Favorin hangisi diye soracak olursanız sanırım son okuduğum Rüyalar Anlatılmaz beni çok etkiledi. 


Eyüp ve Pilar'ın hikayesini okurken Perihan,Müesser,Veysel,Bünyamin ve Bülent'in de iç seslerini okuyacak çoğu yerde hüzünleneceksiniz. 

Yorumlar

  1. Hep duyduğum ama henüz tanışmadığım bir yazar, çok da merak ettim senin anlatımından sonra :) En yakın zamanda okuyacağım Damlacım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra konuşuruz o vakit :)

      Sil
  2. Unutma DErsleri, on numaraydı.İnanılmaz etkileyici bir dil kullanmıştı Nermin Hanım. Unutma Beni Apartmanı'nını okudum ama o kadar sevmedim.

    http://onumarkamkitap.blogspot.com.tr/2016/05/unutma-dersleri-nermin-yldrm.html yazısını da yazmıştım bloga.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutma Beni Apartmanı bilindik bir konu üzerinden gidildiği için sıkıcı olmuş olabilir ama Rüyalar Anlatılmaz çok farklı bir kitap konusu itibariyle :)

      Sil
  3. Yazdım o zaman listeye :) Teşekkür ederim Damla tavsiye için.

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun canım, daha önce ismini çok duyduğum ama hiç okumadığım bir yazar. Kütüphaneden bir kitabını almayı aklıma not ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin kitabı zira konusu ve örgüsü değişik :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan