Patrıck Süskind - Koku

Patrıck Süskind  ve  Koku  benim yine önceden filmini tesadüf eseri izlediğim ama kitabını yine sona bıraktığım bir yazardı. Bunu çok yapar oldum önce filmini izliyorum kitabını sonra bulup okuyorum bu da değişik :D Enteresanım diyorum da bana inanmıyorsunuz işte neyse beni de böyle sevin napalım :D


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Gerçekten çok okuyan kıza görücü gelmiyor :D
Filmini seneler önce izlediğimden midir nedir biraz sıkıldım okurken ama bir daha asla kitabını okumadan filmini izlemeyeceğim hep aynı yanlışa düşüyorum çünkü sonra gelsin pişmanlıklar silsilesi anacım :( 


18.YY, Fransa. Kahramanımız Jean Baptiste Grenouille tüm insancıl duygulardan yoksun bir şekilde doğmuş, yetişmiş yalnız ve yalnız kokulara duyarlı biri. Kokulara karşı hissettiği bu karşı konulamaz hassasiyet onun muhteşem kokular üretebilmesi için cinayet işlemekten bile çekinmeyen biri haline getirecektir.


Herkesin, her şeyin kokusunu kilometrelerce uzaktan alabilen kahramanımız farklı kokular üretebilme konusunda bir dehadır ancak Grenouille bir sorunu vardır kendine ait bir kokusu yoktur bu yüzden çok sıkıntı yaşar. Tek çıkar yol başkalarına varlığını anımsatacak bir koku üretmektir.


Kitabın sonunu okurken tüylerim ürperdi yemin ederim sanki Kafka'nın öykülerinden bir bölüm okuduğumu düşündüm bir an. Son kısmı kesinlikle en can alıcı kısmıydı. Okumak isteyenlere tavsiyem önce kitap sonra film siz sakın benim gibi olmayın :P

Yorumlar

  1. Çok sağlam kitaptır Koku. Çok. Sonu desen , kesinlikle ,olağanüstü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın Kontrabas adlı oyununa da gitmiş sevmiştim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk