Sezgin Kaymaz - Bakele

Sezgin Kaymaz ile tanışalı çok olmadı blogu takip edenler postları okuyanlar birkaç post öncesini hatırlarlar. Bugün Bize Kim Geldi yazarla ilk tanışma kitabımdı ve tadı hala damağımda kaldı okumayanlar için bir tık tık :)


Sezgin Kaymaz ile tanışınca öykülerini çok sevince ki ( ben öyle herkesin yazdığı öyküleri sevmem ) bir Sezgin Kaymaz kitabı olan Bakele kitabını canım Eylem bana hediye ediverdi beni mest etti,çok mutlu etti :)  Eylemin güzel bloguna göz atmak isterseniz tık tık :)


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Sezgin Kaymaz'ın biyografisini okuyunca yap-boz'un parçaları birleşiyor kafanızda içiniz sıcacık oluveriyor bir anda :)

Bakele ne demek şimdi diyeceksiniz bana şimdi belki de :) Bakele kitaba ismini veren öykü olmakla beraber Anadolu'da ''Bakar mısın ?'' veya ''Baksana'' gibi bir hitap şekli ama kitapta bir sevgi sözcüğü olarak lanse edilmiş. Öyküyü okuyunca anlıyorsunuz zaten :) 


baksana / bakele / bakar mısın 


Kitapta 34 öykü yer alıyor ve hepsinin bir anısı var yazarda ki geneli öykülerin yazarın yaşamından çıkan öyküler. Sezgin Kaymaz'ın henüz romanlarını okumadım ama okuduğum iki öykü kitabında da beni öylesine kendine çekti ki bunu başarabilen yazar az benim okuma dünyamda. Okurunu saran,sardıkça daha çok sarmalayan bir dile sahip Sezgin Kaymaz herkes roman yazabilir bence ama herkes öykü yazamaz hele ki romanla öyküyü bir arada götüremez. 


Yazarın anlattığı öyküler kendi yaşamından çıktığı için çok rahat bir anlatım tarzına sahip. Bizden,sizden bir şeyler var öykülerinde okudukça sahipleneceğiniz bir tarza sahip. Okuduğunuz bir bölümde ''Ama bu beni anlatıyor veya bunu bende çok söylüyorum kendime '' dediğiniz kısımlar yoğunlukta zaten sahiplendiğimiz her şeyin içinde kendimiz olmasa o kadar çok sevmemiz mümkün değil.


Sezgin Kaymaz ''Hikaye Anlatma'' işini çok iyi yapanlardan eminim yeni çıkacak kitabında da bizi güzelliklerle kucaklayacak. 

Not: Yazarın yeni kitabı Farfara 18 Ocak'ta raflarda olacak :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan