Laura Esquıvel - Lupita Ütü Yapmayı Seviyordu

'' Büyükannesi ayın ışığının güneşinki kadar güçlü olduğunu,ay ışığına çıkmadan önce önlem almak gerektiğini söylemişti ona. Toprağın karanlığından hayat fışkırdığını bilmek hoşuna gidiyordu. İnsan toprağın içinde neler olup bittiğini bir bakışta göremiyor olsa da, filizlenen, açılan,büyüyen,bizlerin bir parçası olacak olan tohumlar vardı orada. Görünmeyen ama var olan şeyler...''

Laura Esquıvel daha önce Acı Çikolata kitabını sevgili Zeynep bana hediye olarak yollamış ben de çok beğenmiştim. Okuduktan hemen sonra filmini de izlemiş kitapla filmi harmanlamıştım. Tita'nın hikayesi beni kendine hayran bırakmıştı. 


Laura Esquıvel - Acı Çikolata yorumu için tık tık


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com


Laura Esquıvel 

Lupita Ütü Yapmayı Seviyordu 

Yayınevi: Can Yayınları 

Sayfa sayısı:192

Çeviri: İnci Kut


Acı Çikolata beni o kadar etkilemişti ki yazarın bir başka kitabı olan Lupita Ütü Yapmayı Seviyor'u hemen aldım ve bir gün içinde bitirdim.


Şişman ve bir o kadar da ayyaş olan Lupita üvey babasının ona tecavüz etmesi,kocasının dayakları ve oğlunun ölümüyle girmiş olduğu çıkmazdan kurtulmaya çabalarken daha da fena bir olayla karşılaşıyor. Bu olay başkanın onun yakınında öldürülmesiyle başlıyor. Bu cinayet zaten başı beladan kurtulmayan Lupita'nın hayatını daha da karmaşık hale getiriyor.  Kahramanımız kendini bir anda uyuşturucu trafiğinden,siyasi yolsuzluklara dek uzanan bir olaylar silsilesinin içinde buluyor. 


Lupita, ütü yapmayı, koşmayı,çamaşır yıkamayı,dans etmeyi,yalnızlığı ve sessizliği,koşmayı seviyor. Bu kitabı okurken sıra dışı bir kahraman olan Lupita'nın hayatını okurken ben kendi adıma Acı Çikolatadaki Tita'nın yaşamından da izler gördüm. 


Laura Esquıvel sağ olsun bu kitabıyla da beni mest etti. Kitabın kapağı da bir ayrı güzel hele içi daha da güzel. 






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan