Ahmet Ümit - Beyoğlu Rapsodisi

Ahmet Ümit kitaplarını severim. Kendisi bir polisiye romancısı olarak hayli başarılı bir yazardır bende uzun süredir kendisiyle hasbihal etmediğim için okumadığım kitaplardan biri olan Beyoğlu Rapsodisini seçtim ve okumaya başladım.


Bugüne kadar yazarın 5-6 kitabını okumuşumdur. İçlerinde en sevdiğim kitap hiç kuşkusuz soluksuz okuduğum ve finaliyle beni çarpan Kavim kitabıdır. Blogumu biraz karıştırırsanız Kavim kitabının yorumunu bulabilirsiniz. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Beyoğlu'nda büyümüş üç arkadaşın hikayesini okurken aynı zamanda esrarengiz cinayetlere de tanıklık ediyorsunuz.

Nihat,Kenan ve Selim beraber büyümüş, beraber okumuş üç arkadaş. Galatasaray Lisesinde öğrenimlerini tamamladıktan sonra da birbirlerinden ayrılmayan bu grup hayatları boyunca birbirlerinin yanında olmuş, birbirlerine destek vermişlerdir.  

Selim ve Kenan üniversiteyi bitirdikten sonra baba mesleklerini devam ettirmişler ve sıkıntı çekmeden yaşamlarına devam etmişlerdir. Nihat ise üniversiteye girmemiş bir süre muhabirlik yaptıktan sonra arkadaşlarının da desteğiyle bir sahaf dükkanı açmıştır. 


Bir gün fotoğrafçılığa merak salan Kenan, Nihat'ın da ön ayak olmasıyla beraber farklı bir işe girişir. Çok farklı bir konuyla bir fotoğraf sergisi açmak isteyen Kenan işlenen cinayetlerin fotoğraflarından oluşan bir sergi açmaya karar verir, bunun için de cinayet mahallindeki fotoğrafları incelemeye,araştırmaya başlar. Bu araştırmaya Selim ve Nihat'ta dahil olunca işler sarpa sarar ve kendilerini cinayetlerin asıl faillerini bulmaya adarlar. 


Ahmet Ümit'in yine çok heyecanlı ve bir o kadar da akıcı polisiye kitaplarından olan Beyoğlu Rapsodisi okudukça sizi hiç sıkmayan konusu ve üslubu ile sizi cezbedecek. Ben okurken kitap yine çok çabuk aktı ama ne yalan söylemeliyim ki kitabın sonu biraz basit kalmış ve hala en iyi kitabı olarak Kavim benim gözümde tahtını koruyor. 

Yorumlar

  1. Ahmet Ümit'in kitaplarını seviyorum.Bu kitabını okumuştum.Olaylar,kurgular güzel.Sonunda da bu böyle bitmemeliydi diyorsunuz.Ahmet Ümit'in birçok kitabında sonunu ben kafamda farklı bitirdim.Tabii bu kitabın bencesi.Bir de yazarcası var.Emeğinize sağlık.Güzel bir kitabı güzel yorumlamışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ gösterip sol vuruyor genelde ama bu kitaptaki son benim nazarımda basit bitmiş

      Sil
  2. Ahmet Ümit kitapları sevgiden daha öte hayranlık benim için :) Çok fazla kitabını okudum ancak okumadıklarım var hala :) Bu da onlardan biri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı çabuk okunuyor ve sıkılmıyorsun :)

      Sil
  3. Çok güzel bir roman, polisiye severler kesinlikle okumalı. Kavim'i okumadım ama bu kitabı ben de tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavimi de ben size şiddetle tavsiye ederim bu kitaba bin basar :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk