31 Mart 2017 Cuma

Paulo Coelho - Veronika Ölmek İstiyor

Paulo Coelho benim çok sevdiğim yazarlardan olmasa da muhakkak senede bir kez çok sevdiğim kitaplarını bir kere daha okumayı alışkanlık haline getirdiğim bir kişidir. Şimdi bana diyebilirsin ''Yahu hem çok sevmiyorsun hem de neden senede bir kaç kere okuma ihtiyacı duyuyorsun ?'' diye bende sana derim ki çok sevmememin sebebi ne yazık ki yeni kitapları çünkü eski kitaplarının ruhundan fersah fersah uzak yazar bu da beni çok üzüyor. 


Yazarın en son çıkan kitabı Casus benim için hem yüzeyselliği hem de yazarın basit diliyle tam bir hayal kırıklığı olmuştu. Eğer Casus ile ilgili yazımı okumak istersen tık tık yapıp okuyabilirsin. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Veronika Ölmek İstiyor.

Kitabı seneler evvel okumuş ve sevmiştim. Kitaplığımı kurcalarken yeniden okumak istediğim kitapları ayırırken bu kitabı da bir kere daha okumak istediğime karar verdim.


Gelelim kitabın konusuna; Kitap aslında geçmiş ile ilgili bir kitap değil günümüze çok yakın bir zaman diliminde geçiyor, yer ise Slovenya. Veronika görünüşte her şeye sahip bir kadındır. Mutlu bir aile ortamında yetişir, iyi derece ile hukuk fakültesinden mezun olur, istediği gibi gezip tozar ve erkeklerle flört eder ancak içten içe çok yalnız ve mutsuz olduğu duygusu onun yakasını bir türlü bırakmaz.  Yaşamında yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğu hissi Veronika için müthiş rahatsız edici bir duygudur ve genç kadın yaşadığı bu dünyanın çok anlamsız ve hissiz olduğuna kanaat getirerek intihar etmeye karar verir. Aşırı dozda ilaç alan Veronika hastaneye kaldırılır oradaki doktoru kendisine aldığı ilaçlardan ötürü kalbinin geri dönülemez bir hasar aldığını bu yüzden de sadece bir kaç günlük ömrü kaldığını söyler. 


Ömrünün son günlerinde kaldığı akıl hastanesinde tanıştığı Eduard, Mari ve Zedka hem genç kadının yaşam hakkındaki düşüncelerini kökten değiştirecektir hem de  Veronika sayesinde bu üç farklı insan yaşamlarını tekrar gözden geçirecekler, kendilerine yeni bir amaç, yeni bir yol bulacaklardır.


Veronika Ölmek İstiyor yazarın bana kalırsa en başarılı kitabı değil. Beşinci Dağ, Simyacı,On Bir Dakika gibi muazzam eserlere de sahip. 


Genel olarak henüz bu kitabı okumadıysanız sizi hiç sıkmayacağından emin olarak tavsiye edebileceğim bir kitaptır. 

2 yorum:

  1. güzel yazı olmuş emeğinize sağlık sizide bloguma beklerim :))

    YanıtlaSil
  2. Yazarın kitaplarından Simyacı'yı okumuştum.Bu kitabını da okumayı isterim.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil

31 Mart 2017 Cuma

Paulo Coelho - Veronika Ölmek İstiyor


Paulo Coelho benim çok sevdiğim yazarlardan olmasa da muhakkak senede bir kez çok sevdiğim kitaplarını bir kere daha okumayı alışkanlık haline getirdiğim bir kişidir. Şimdi bana diyebilirsin ''Yahu hem çok sevmiyorsun hem de neden senede bir kaç kere okuma ihtiyacı duyuyorsun ?'' diye bende sana derim ki çok sevmememin sebebi ne yazık ki yeni kitapları çünkü eski kitaplarının ruhundan fersah fersah uzak yazar bu da beni çok üzüyor. 


Yazarın en son çıkan kitabı Casus benim için hem yüzeyselliği hem de yazarın basit diliyle tam bir hayal kırıklığı olmuştu. Eğer Casus ile ilgili yazımı okumak istersen tık tık yapıp okuyabilirsin. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Veronika Ölmek İstiyor.

Kitabı seneler evvel okumuş ve sevmiştim. Kitaplığımı kurcalarken yeniden okumak istediğim kitapları ayırırken bu kitabı da bir kere daha okumak istediğime karar verdim.


Gelelim kitabın konusuna; Kitap aslında geçmiş ile ilgili bir kitap değil günümüze çok yakın bir zaman diliminde geçiyor, yer ise Slovenya. Veronika görünüşte her şeye sahip bir kadındır. Mutlu bir aile ortamında yetişir, iyi derece ile hukuk fakültesinden mezun olur, istediği gibi gezip tozar ve erkeklerle flört eder ancak içten içe çok yalnız ve mutsuz olduğu duygusu onun yakasını bir türlü bırakmaz.  Yaşamında yolunda gitmeyen bir şeylerin olduğu hissi Veronika için müthiş rahatsız edici bir duygudur ve genç kadın yaşadığı bu dünyanın çok anlamsız ve hissiz olduğuna kanaat getirerek intihar etmeye karar verir. Aşırı dozda ilaç alan Veronika hastaneye kaldırılır oradaki doktoru kendisine aldığı ilaçlardan ötürü kalbinin geri dönülemez bir hasar aldığını bu yüzden de sadece bir kaç günlük ömrü kaldığını söyler. 


Ömrünün son günlerinde kaldığı akıl hastanesinde tanıştığı Eduard, Mari ve Zedka hem genç kadının yaşam hakkındaki düşüncelerini kökten değiştirecektir hem de  Veronika sayesinde bu üç farklı insan yaşamlarını tekrar gözden geçirecekler, kendilerine yeni bir amaç, yeni bir yol bulacaklardır.


Veronika Ölmek İstiyor yazarın bana kalırsa en başarılı kitabı değil. Beşinci Dağ, Simyacı,On Bir Dakika gibi muazzam eserlere de sahip. 


Genel olarak henüz bu kitabı okumadıysanız sizi hiç sıkmayacağından emin olarak tavsiye edebileceğim bir kitaptır. 

2 yorum:

kendini geliştir on 31 Mart 2017 06:10 dedi ki...

güzel yazı olmuş emeğinize sağlık sizide bloguma beklerim :))

Ebemkuşağı on 31 Mart 2017 06:14 dedi ki...

Yazarın kitaplarından Simyacı'yı okumuştum.Bu kitabını da okumayı isterim.Emeğinize sağlık...

Yorum Gönder