Ferzan Özpetek - Sen Benim Hayatımsın

''Birbiri için yaratılmış iki insanın karşılaşması o kadar güç ki ! Dünya yanlış kişiye aşık olan,yalnız kalan, acı çeken, buruk gözyaşı döken mutsuz insanlarla dolu. Aşkın tadını bildiklerini sanırlar oysa sadece silik bir taklidini yapmışlardır.'' 


D&R 'ın 9.90 lık kampanyasında görüp aldığım bir kitaptı Ferzan Özpetek - Sen Benim Hayatımsın. Daha önce hiç Ferzan Özpetek imzalı bir kitap okumamıştım zaten bu da ünlü yönetmenin şu sıralar vizyonda olan İstanbul Kırmızısı adlı kitabından sonra - ki filme çevrildi - ikinci kitabı. Ben dediğim gibi indirimde olduğu için hiç okumadığım bu kitabı satın almak istedim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek'in ikinci romanı Sen Benim Hayatımsın
Kitabın adı : Sen Benim Hayatımsın 

Yazarı: Ferzan Özpetek

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa sayısı: 240 

Basım yılı: 2015

Ferzan Özpetek ismini elbette yönettiği ve senaryolarını kendi yazdığı filmlerinden biliyoruz. Dünyaca ünlü Türk yönetmen Ferzan Özpetek şu sıralar yeni filmi İstanbul Kırmızısı ile sinema salonlarında seyircisi ile buluşmanın heyecanını yaşıyor. Film gösterime gireli baya oldu ama Türkiye'de her nedense çok ses getirmese de İtalya'da büyük bir beğeni aldı hem izleyicilerden hem de eleştirmenlerden. Böyle sanat yüklü filmleri izlemek yerine tabi ki hepimiz Recep İvedik izlemeliydik çünkü döşü kıllı bir yaratık bizi güldürmekte ve iğrenç ağzıyla bizi kendimizden geçirmekteydi. Her neyse konudan çok saptık bu konuda oldukça doluyum artık onu da sonraki postlar da yazar,çizerim.


Sen Benim Hayatımsın ünlü yönetmenin yaşamından kareler barındıran samimi,içten bir dille yazılmış bir kitap. Çoğu yerde acaba gerçek mi yoksa kurgu mu okuyorum diye kendimden şüpheye düştüğüm kolay okunan bir eserdi. 

Karakterler zaten yaşamın içinden olunca okurken sıkılmıyorsunuz, yönetmen kendi hayatını anlattığı için biyografi okur gibi oluyorsunuz. Yaşanılan dostluklar, aşklar çok güzel bir dille betimlenmiş, duygularınıza her anlamda değer ve değen bir kitap olmuş. 


Kitaptaki sorunum çok karakter olması ve hemen hepsinin İtalyan olduğundan adlarının kafamda şekilden şekile girip dağılması oldu. O kimdi, şu bu muydu kısmında ilk başlarda zorlansam da adlara çok takılmadan okumayı sürdürmeyi seçtim ve kitabı bitirdim. 


Ferzan Özpetek hayranlarının okuması gereken bir kitap bana kalırsa. Bir sonraki postta görüşmek üzere lütfen blogumu genişletin :) 




Yorumlar

  1. bakalım ben ne zaman tanışacağım Ferzan'ın kalemiyle? Okuyacak ne çok şey var değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acele etme bence çok bir şey kaçırmıyorsun :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk