25 Nisan 2017 Salı

Hakan Günday - Kinyas ve Kayra

''Yanıtı olmayan bir soru olarak geldim dünyaya. Ve sorusu olmayan bir yanıt gibi gidiyorum.''

'' İnsanın en büyük hatası kendini seyretmemesidir. O kadar Çok ilgilenir ki dekorla. Tanıyamaz bir türlü baş aktörü. Sadece gözleriyle yolculuk edebilen bir insanın kendine tapması kaçınılmazdır. Sadece fark edebilsin yeter. Gerisi gelir.''


Hakan Günday'ın Kinyas ve Kayra kitabından bahsedeceğim bugün. Kitabı bitireli baya oldu ama yazısını yazmak bugüne kısmetmiş. 


Benim 4.kitabım yazardan okuduğum. Evvelce Daha, Az ve Azil kitaplarını okumuştum. Dileğin bana okumam için gönderdiği kitapların arasında Kinyas ve Kayra'da çıkınca pek bir sevindirik olmuştum. Uzun zamandır Günday okumuyordum ancak bu kitap beni baya bir zorlayacaktı bunu da hissettim. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kinyas ve Kayra Hakan Günday'ın ilk kitabıdır. 

Kitabın adı: Kinyas ve Kayra 

Yazarı: Hakan Günday 

Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa sayısı: 531

Kinyas ve Kayra Hakan Günday'ın ilk kitabı. Ben daha önce yazarın üç kitabını okumuştum. Bu kitaptan önce favorim Daha idi ama bu okumadan sonra kesinlikle Kinyas ve Kayra.


Hakan Günday'ın daha önce kitaplarını okuduysanız yazarın dilinin ne kadar karanlık ve acı olduğunu anlarsınız. Başlarda okurken çok zorlandım çünkü kitap '' Hadi kap bir jilet ve bileklerini kes'' diye bağırıyordu ana-avrat sövdürüyordu. Kan kusturup, kızılcık  şerbeti içtiriyordu. Okuması,sabretmesi çok zor olan bir kitaptı benim için ama okuduğuma o kadar memnunum ki ikinci kez okumamak için hiçbir sebebin yok Damla diyorum kendi kendime. Üstelik bu sefer olayları, kişileri bildiğimden daha da zevk alarak okursun diyorum. 



Kitaba ismini veren Kinyas ve Kayra etrafında gelişiyor olaylar. Bu iki arkadaş 20 yaşında evlerinden kaçıp,ruhlarını emen kötülüğe teslim olurlar. Türkiye'den kilometrelerce uzakta Afrika'da uyuşturucu ticareti, kadın satma, adam öldürme,kara para gibi yasa dışı işlerle içli dışlı olurlar. Yaptıkları en son iş yüzünden başları belaya girer ve soluğu uzun zamandır gelmedikleri Türkiye'de alırlar. 


Olaylar Türkiye'ye geldikten sonra daha da derinleşecek, iki arkadaşın kendileri ile hesaplaşmasına, yaşamlarının akışını değiştirecek kararlar almasına sebep olacaktır. 


Kitabı okurken ruhunuz daralabilir, kendinizi uçsuz bucaksız bir kötülüğün eşiğinde bulabilirsiniz ama yine de ara verip okumanız da fayda var. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

25 Nisan 2017 Salı

Hakan Günday - Kinyas ve Kayra


''Yanıtı olmayan bir soru olarak geldim dünyaya. Ve sorusu olmayan bir yanıt gibi gidiyorum.''

'' İnsanın en büyük hatası kendini seyretmemesidir. O kadar Çok ilgilenir ki dekorla. Tanıyamaz bir türlü baş aktörü. Sadece gözleriyle yolculuk edebilen bir insanın kendine tapması kaçınılmazdır. Sadece fark edebilsin yeter. Gerisi gelir.''


Hakan Günday'ın Kinyas ve Kayra kitabından bahsedeceğim bugün. Kitabı bitireli baya oldu ama yazısını yazmak bugüne kısmetmiş. 


Benim 4.kitabım yazardan okuduğum. Evvelce Daha, Az ve Azil kitaplarını okumuştum. Dileğin bana okumam için gönderdiği kitapların arasında Kinyas ve Kayra'da çıkınca pek bir sevindirik olmuştum. Uzun zamandır Günday okumuyordum ancak bu kitap beni baya bir zorlayacaktı bunu da hissettim. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kinyas ve Kayra Hakan Günday'ın ilk kitabıdır. 

Kitabın adı: Kinyas ve Kayra 

Yazarı: Hakan Günday 

Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa sayısı: 531

Kinyas ve Kayra Hakan Günday'ın ilk kitabı. Ben daha önce yazarın üç kitabını okumuştum. Bu kitaptan önce favorim Daha idi ama bu okumadan sonra kesinlikle Kinyas ve Kayra.


Hakan Günday'ın daha önce kitaplarını okuduysanız yazarın dilinin ne kadar karanlık ve acı olduğunu anlarsınız. Başlarda okurken çok zorlandım çünkü kitap '' Hadi kap bir jilet ve bileklerini kes'' diye bağırıyordu ana-avrat sövdürüyordu. Kan kusturup, kızılcık  şerbeti içtiriyordu. Okuması,sabretmesi çok zor olan bir kitaptı benim için ama okuduğuma o kadar memnunum ki ikinci kez okumamak için hiçbir sebebin yok Damla diyorum kendi kendime. Üstelik bu sefer olayları, kişileri bildiğimden daha da zevk alarak okursun diyorum. 



Kitaba ismini veren Kinyas ve Kayra etrafında gelişiyor olaylar. Bu iki arkadaş 20 yaşında evlerinden kaçıp,ruhlarını emen kötülüğe teslim olurlar. Türkiye'den kilometrelerce uzakta Afrika'da uyuşturucu ticareti, kadın satma, adam öldürme,kara para gibi yasa dışı işlerle içli dışlı olurlar. Yaptıkları en son iş yüzünden başları belaya girer ve soluğu uzun zamandır gelmedikleri Türkiye'de alırlar. 


Olaylar Türkiye'ye geldikten sonra daha da derinleşecek, iki arkadaşın kendileri ile hesaplaşmasına, yaşamlarının akışını değiştirecek kararlar almasına sebep olacaktır. 


Kitabı okurken ruhunuz daralabilir, kendinizi uçsuz bucaksız bir kötülüğün eşiğinde bulabilirsiniz ama yine de ara verip okumanız da fayda var. 

0 yorum:

Yorum Gönder