Müge İplikçi - Transit Yolcular

Yine havanın ne yaptığını bilmediği günlerden selam :) Ne yaptığını bilmediği diyorum çünkü hava bir açıyor bir kapanıyor hal böyle olunca da insan ne giyeceğini şaşırıyor. Kışlık giysen pişiyorsun,yazlık giysen donuyorsun ortasını bulan varsa seslensin bir zahmet :) 



Dizi-Tiyatro derken kitap yorumları ile yine buralardayım. Esasen yazmam gereken üç kitap hali hazırda bekliyor ama ancak vakit bulup yazabiliyorum şimdi rejime de başlamışken aç aç inanın hiç yazamıyorum :D  her neyse bugün size birkaç gün önce bitirdiğim Müge İplikçi ve kitabı Transit Yolculardan bahsetmek istiyorum. 




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Transit Yolcular içinde kadın öykülerini barındıran bir kitap. 

Kitabın adı: Transit Yolcular 

Yazarı: Müge İplikçi 

Yayınevi: Everest Yayınları 

Sayfa sayısı: 140 


Blogumu yakından takip edenler bilir daha önce Müge İplikçinin Babamın Ardından adlı romanını okumuş ve fena bulmamıştım. Okumak isterseniz tık tık yapıp okuyabilirsiniz. 



Babamın Ardından bir romandı dili sade ve anlaşılırdı. Kısacası bilindik bir hikayeydi Müge İplikçinin yazdığı ama kendine özgü bir üslupla yazmış bana o zaman basit gelmişti zaten çabuk bitirilen bir kitaptı. 

Uzun zamandır kitaplarımı ödünç alarak okuduğum için bu sefer de yazarın öykü kitaplarına şans vermek istedim. Kütüphanede Arkası Yarın ve Transit Yolcular kitaplarını buldum ve elim Transit Yolculara gitti. 


Transit Yolcular kadın karakterlerin ön planda olduğu bir öykü kitabı. Kadınların yoğun olarak bulunduğu bu kitapta kadınlığın zorluklarından dem vuran yazar bunu 17 kısa öyküyle anlatmaya çalışmış,çalışmış ama nedense çok da başarılı olamamış bana kalırsa. Yazarın farklı bir kalemi var u doğru ama bunu öykülerinde çok kullanmasa zinhar iyi olmayacak sanırım. Kitabı okurken tam bir yerinden tuttum yakaladım diyorsunuz hop aslında hiçbir şey anlamıyorsunuz. Çok zoraki yazılan hikayeler gibi geldi bana. Hiçbir albesini yok, dil zayıf, olaylar karmakarışık. Yani işin özü cidden SEVMEDİM! Herkes öykü yazamaz temimi devam ettiriyorum çünkü gerçekten herkes öykü yazamıyor. Roman yazabilirsiniz bakın ve bunun için de öyle adamakıllı uğraşmaya gerek yok sadece konu ve karakterleri oturtun kendiliğinden gelir hepsi ama öykü öyle değildir fazla bir karakter ya da konu tekrarında öykü kendini direk ele verir ve kusmaya başlar işte o zaman öykü öykü olmaktan çıkar bambaşka bir hal alır onu okuyanda ve okuyucunun buhran geçirip kitabın kapağını kapatmasına sebep olur. Nitekim bende de öyle oldu ama bitirmek istedim illaki.


Müge İplikçi ve Transit Yolcular benim beklentilerimi karşılamayan çok zayıf bir eser olmuş yazarın diğer kitaplarını okumak gibi bir isteğim yok şu ara yani kendisine uzunca bir süre şans vermeyeceğim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan