Tiyatro - Profesyonel

Yeyy!!! şimdi size harika bir oyun anlatacağım hem de öyle bir anlatacağım ki ağzınız sulanacak. Ben şu an anlatacağım oyuna iki kere gitme şansını yakaladım eğer bir daha bilet bulursam yine giderim gene giderim. Hazırsanız bir adet Profesyonel oyunu yorumu geliyor sayın seyirciler. 






İlk izlediğimde Çorumdaydım ve oyunun henüz ilk temsil zamanlarıydı bu yüzden çok meşhur değildi Anadolu turnesindeydi ama oyuncu kadrosundaki isimler öyle sağlamdı ki izlememek olmaz demiştim kendi kendime. 


O zamanlar sene 2010 bilet kolay bulunabiliyordu. Zorluk çekmedim kaptım hemen bilet ve oyun gününü beklemeye başladım. Hayatımın en nadide en güzel oyunu olacağını sanki hissetmişim gibi temsil gününü iple çekmeye başladım ve beklenen gün geldi salon hınca hınç doluydu. Oyun başladı ve nefesimi tuttum o 1 saat 45 dakika nasıl geçti anlamadım bile eminim o gün benimle salonda olanlarda bunu hissetmişlerdir. Oyun bittiğinde tabi ki herkes avuçları patlayıncaya kadar alkışladı Bülent Emin Yarar ve Yetkin Dikincileri. O kadar güzel o kadar taze bir anlatım sergilemişlerdi ki sanki rollerini yaşamışlardı bize de elimizden gelen tek bir şey kalmıştı o gün, onları ayakta alkışlamak.




Aradan 5 yıl geçti ve 500 temsili devirdi Profesyonel. Her defasında bilet bulmakta zorlandım ta ki 5 Nisan günü arkadaşım arka sıralardan bile olsa bize bilet bulana kadar. Arka sıralardan olsa bile fark etmezdi çünkü bu oyunun biletleri ilk 5 dakika içinde bitiyordu bunu bulabilmek bir velinimetti. 


Tabi ki sevinçten çıldırdım ikinci kez izleyecektim oyunu ve aradan çok zaman geçmişti. Merak içindeydim sanki ilk kez izleyecekmişim gibi sevindim o derece siz düşünün gerisini. 



5 Nisan günü arkadaşımla Şinasi Sahnesine gittiğimizde etraf temsile gelenlerle kaynıyordu ve muazzam bir kalabalık vardı. Oyun bittiğinde salon alkıştan inledi ve bendeniz de oyunu 2. kere izlemekten müthiş bir keyif alarak oyundan ayrıldım.



Oyunun Adı:Profesyonel 

Yazan: Duşan Kovaçeviç

Çevirmen: Bilge Emin
                          Başar Sabuncu

Oyuncular: Bülent Emin Yarar , Yetkin Dikinciler

Yönetmen: Işıl Kasapoğlu

İlk oynama tarihi:21 Ocak 2010



Oyunun konusuna gelelim. Yıllarca edebiyatla uğraşmış bunu kendine meslek edinmiş, şimdilerde bir yayınevinin genel yayın yönetmenliğini yapan Teja (Yetkin Dikinciler), odasında başlıyor her şey. Politik bir Yugoslavya portresi çiziliyor öncelikle zaten oyunun başında ve aralarda Balkan müziklerini duyuyoruz aslında bu oyunu izleyene, ne göreceğine dair bir taktik tabi anlayana :) zaten sonrasında da bol bol politik göndermeler var.


Okuduğu kitap denemelerinden bunalan Teja, izleyiciye bir kişinin hayatını değiştirip değiştiremeyeceğini sorar. Bunu sorar çünkü hayatındaki monotonluktan sıkılmıştır ne gariptir ki o gün Teja'nın aynı zamanda doğum günüdür. Tam da bu sırada Teja'yı ziyarete gelen Luka ( Bülent Emin Yarar ) Yoldaş'ın gizemi kendini anlatmaya başladıkça çözülmeye,yerini Teja'nın geçmişini anlatmaya bırakır.  Teja, önce Luka'yı romanını okutmaya gelen başarısız bir yazar sansa da gerçeği sonradan kavrayacak ve geçmişini anımsayıp Luka ile dost olmaya başlayacaktır. 


Oyun benim ilk üç favori oyunumdan birisidir. Oyun süresince Bülent Emin'in hareketlerine,jest ve mimiklerine ve ses tonlamalarına resmen hasta oldum yine. Şehrinize bu oyun gelirse hiç fırsat kaybetmeden bilet bulmanızı size şiddetle tavsiye ederim çok seveceğinize 
,defalarca gitmek isteyeceğinize de bahse girerim. :)

Yorumlar

  1. Merak ettim bu oyunu.Ağzınız sulanacak demişsiniz ya benimki öyle oldu sanırım.Buraya da gelirse izlemek isterim.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Malatya'ya gelebilir diye düşünüyorum, burada bu tarz şeylere değer veren insanlar çok. Gelirse söz gideceğim. Çok teşekkür eserim, duygu aktarıöın çok içtendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Sanırım oyunu 3 yıl önce izlemiştim. Ve hayran kalmıştım. Keşke yeniden fırsat bulup izleyebilsem. Harika bir oyundur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilet bulmak çok zor 3. kere izlemek istiyorum bende :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan