Alper Canıgüz - Kan ve Gül

Alper Canıgüz sevenler bir elleri görelim hay maşallah baya da varmış :)  verdiğim coşkudan da anlaşılacağı üzere bugünkü dersimiz ay pardon bugünkü kitap yorumumuz Alper Canıgüz'ün son kitabı Kan ve Gül sayın okur :) Şimdiden çok eğlenceli bir yazı olacak hissediyorum.


Alper Canıgüz farklı kalemi ve yazarlığıyla beni mest eden nadir yazarlardan biridir. Kendisi 4 yıldır hiçbir platformda kendini göstermemekle beraber yeni bir kitapta çıkartmamıştı ta ki geçen ay Kan ve Gül romanını okuyucuyla buluşturana onların gönlünü alana dek.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kan ve Gül kara mizah ustası olan Alper Canıgüz'ün April yayıncılıktan çıkan son kitabı.
Kitabın adı: Kan ve Gül

Yazarı: Alper Canıgüz 

Yayınevi: April Yayıncılık

Sayfa sayısı: 212

Baskı yılı: 2017

Bu kitapta da tıpkı diğer kitaplarında olduğu gibi bir kara mizah öyküsü bütün ruhumuzu kaplayacak şekilde yazar tarafından işlenmiş. Kan ve Gül'ün konusuna gelirsek eğer 2017 yılında 45 yaşlarında eşinden boşanmış bir kızı olan ve işi boktan aşk romanlarını çevirmek olan Aziz'in kızı Zeynep'in dans gösterisinde çıkan yangında alevlerin ortasında kalıp bilincini yitirmesi, kendine geldiğinde ise sanki zaman makinesinde bir yolculuk yapmışcasına 20 sene öncesine geri gitmesi anlatılıyor. 

Aziz, fiyakalı tabi Boğaziçi mezunu kerata. Taa o zamanlara geri dönünce bir şaşırıyor ''Ne işim var benim lan burada !'' gibilerinden sonra bakıyor eşi Nergisle ilk zamanlarına geri dönmüş hayatı henüz en civcivli zamanları düzeltmeye uğraşıyor baştan aşağı tabi bu arada o dönemde işlenen cinayeti de çözmeye çalışıyor canımız ciğerimiz Aziz. Cinayeti çözerken de Alper Canıgüz sağ gösterip sol vuruyor kitap bitince de böyle anlamsızca duvarı seyretme hissi ile baş başa bırakıveriyor sizi.


Ben Alper Canıgüz'ün en çok o alaycı,samimi ve içten havasını seviyorum. Kendine has bir tarzı var zaten okuyunca ''Aha ama bu benim lan '' falan demenize kitabın okurken hele de toplu taşıma kullanırken okuyorsanız deli gibi gülmenize,salak gibi bir sırıtışla tebessüm etmenize neden olacak kadar iyi yazıyor Alpercim şimdi bakın Allahı var.


Kitapta sevdiğim birkaç alıntı ile yorumu bitireyim de sizin de başınız ağrımasın fazla :) 

'' Batının ahlakını almıyor ama antibiyotiğini alıyoruz galiba ?''

''Soyguna uğramış bir insan, kendisinden ne çalındığını bilmediği sürece, soyulmamış demekti.''

''Sağlık dediğin Türkiye gibi bir şey, doğuya giden gemide batıya doğru koşmak.''
 


Not: Alper Canıgüz ile Ankara'da Zaytung Zone etkinliklerinde tanıştım çok minnoş yahu resmen aşık oldum imzamı da kaptım sayın seyirciler darısı bir sonraki buluşmaya inşallah :D

Yorumlar

  1. Bu kitap Alper Kamu serisine ait değil, değil mi? :D Bu seriyi çok feci okumak istiyorum :D

    YanıtlaSil
  2. Canıgüz sevenler mi dedi biri , hımm yalnız ben sana kstüm , dünyanın imzasını aldın birini de bana alaydın :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk