7 Mayıs 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - 13 Reasons Why

Yepyeni bir dizi tavsiyesi ile yine yeniden kafanızı şişirmeye geldim. Kore dizilerimi ABD dizileriyle aldatmaya devam ediyorum. Geçen yaz çok fazla Kore draması seyretmiştim Duygu sağ olsun iyi de olmuştu ama insan değişik şeylerin özlemini yaşıyor,farklı tatlar arıyor bende bu ara popik olan dizileri izliyorum bunlardan biri de yakın zamanda bitirmiş olduğum bir ergen dizisi olan 13 Reasons Why oldu. 


Ergen dizisi diyorum çünkü kahramanlarımızın çoğunluğu lise öğrencisi ve baş rolde 17 yaşında intihar eden ve bu intiharın sebeplerini anlatan tam 13 kaset bırakan çok sevgili Hannah Baker bulunuyor. 






13 Reasons Why ülkemizdeki çeviri adıyla Ölmek İçin 13 Sebep çok satan Jay Asher'ın kitabından uyarlanan şimdilik ilk sezon olarak tasarlanan ama şu an aldığım haberle Netflix'in ikinci sezonunu onayladığı 13 bölümden oluşan bir dizi.



Gelelim dizinin konusuna. Dizi Amerika'da bir lisede geçiyor. Hannah adında hızlı duygusal geçişlere sahip,çok mu çok hassas, uyuz mu uyuz ( uyuz diyorum çünkü 13 bölüm boyunca bu kız beni deli etti her boka ağladı), dramın kraliçesi,arkadaşlarıyla uyum sorunu yaşayan,adı okulda kaşara çıkan bir kızdır. Yaşadığı olaylardan ve arkadaşlarından yediği kazıkları kaldıramayan Hannah, çareyi kendini öldürmekte bulur ve bir gün anne ve babasının evde olmamasını fırsat bilerek bileklerini kesip intihar eder ve hakkı rahmetine kavuşur.




Olaylarda asıl bu noktada başlar. Hannah intihar etmeden önce onu bu duruma sürükleyen 13 olayın kahramanlarını içeren 13 kaset doldurur.  Bu kasetler onun ölümüne sebep olan kişilere gider,en sonunda Hannah'ın en yakın arkadaşı olan ve kızımıza deli gibi aşık olan Clay adındaki oğlumuza da kasetler ulaşır. 


Kasetleri bir bir dinleyen Clay, Hannah'ın intiharına sebep olan kişilerin ona yaptıklarını duyunca büyük bir öfkeye kapılır ancak bu kasetlerin içinde onun da ismi ve hikayesi geçmektedir. Clay, bu kasetleri dinleyince kendi kendinin de bir nevi muhasebesini de yapacaktır. 




Dizi oldukça akıcı bir ergen dizisi olmasına rağmen kendini izlettiriyor. Dizinin yapımcılığını da ünlü şarkıcı Selena Gomez üstlenmiş hatta kitabı okuduktan sonra dizi olması için uğraşan da o olmuş.


Dizide gelecek zaman ve geçmiş zaman geçişleri çok güzel kullanılmış. Hannah hayattayken ortalık renkli, o öldükten sonra ekran gri mesela. Bu tarz duygusal içerikli dizilerde bu detaylara cidden hasta oluyorum. 


Özetle Netflix'in 2. sezonunu da yapacağız bu dizinin demesiyle beni bir heyecan sardı çünkü 13.bölümde her şey havada kalmıştı ki bence asıl heyecan şimdi başlıyor. Biz 13 bölüm boyunca Hannah ve hikayesini izledik şimdi sıra esas oğlan Clay'in hikayesinde. Merakla bekliyorum :)

2 yorum:

  1. Bu diziyi izlediğimde konu itibariyle çok beğenmiştim. Sinematik olarak baktığımızda bazı eksiklikleri var elbette fakat konusu ve önermeleri çok hoşuma gitti. Senin yorumun da oldukça güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit buldukça izlediklerimi de yazıyorum buraya bakalım 2. sezonu 2018 de geliyor merakla bekleyeceğim teşekkürler ! :)

      Sil

7 Mayıs 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - 13 Reasons Why


Yepyeni bir dizi tavsiyesi ile yine yeniden kafanızı şişirmeye geldim. Kore dizilerimi ABD dizileriyle aldatmaya devam ediyorum. Geçen yaz çok fazla Kore draması seyretmiştim Duygu sağ olsun iyi de olmuştu ama insan değişik şeylerin özlemini yaşıyor,farklı tatlar arıyor bende bu ara popik olan dizileri izliyorum bunlardan biri de yakın zamanda bitirmiş olduğum bir ergen dizisi olan 13 Reasons Why oldu. 


Ergen dizisi diyorum çünkü kahramanlarımızın çoğunluğu lise öğrencisi ve baş rolde 17 yaşında intihar eden ve bu intiharın sebeplerini anlatan tam 13 kaset bırakan çok sevgili Hannah Baker bulunuyor. 






13 Reasons Why ülkemizdeki çeviri adıyla Ölmek İçin 13 Sebep çok satan Jay Asher'ın kitabından uyarlanan şimdilik ilk sezon olarak tasarlanan ama şu an aldığım haberle Netflix'in ikinci sezonunu onayladığı 13 bölümden oluşan bir dizi.



Gelelim dizinin konusuna. Dizi Amerika'da bir lisede geçiyor. Hannah adında hızlı duygusal geçişlere sahip,çok mu çok hassas, uyuz mu uyuz ( uyuz diyorum çünkü 13 bölüm boyunca bu kız beni deli etti her boka ağladı), dramın kraliçesi,arkadaşlarıyla uyum sorunu yaşayan,adı okulda kaşara çıkan bir kızdır. Yaşadığı olaylardan ve arkadaşlarından yediği kazıkları kaldıramayan Hannah, çareyi kendini öldürmekte bulur ve bir gün anne ve babasının evde olmamasını fırsat bilerek bileklerini kesip intihar eder ve hakkı rahmetine kavuşur.




Olaylarda asıl bu noktada başlar. Hannah intihar etmeden önce onu bu duruma sürükleyen 13 olayın kahramanlarını içeren 13 kaset doldurur.  Bu kasetler onun ölümüne sebep olan kişilere gider,en sonunda Hannah'ın en yakın arkadaşı olan ve kızımıza deli gibi aşık olan Clay adındaki oğlumuza da kasetler ulaşır. 


Kasetleri bir bir dinleyen Clay, Hannah'ın intiharına sebep olan kişilerin ona yaptıklarını duyunca büyük bir öfkeye kapılır ancak bu kasetlerin içinde onun da ismi ve hikayesi geçmektedir. Clay, bu kasetleri dinleyince kendi kendinin de bir nevi muhasebesini de yapacaktır. 




Dizi oldukça akıcı bir ergen dizisi olmasına rağmen kendini izlettiriyor. Dizinin yapımcılığını da ünlü şarkıcı Selena Gomez üstlenmiş hatta kitabı okuduktan sonra dizi olması için uğraşan da o olmuş.


Dizide gelecek zaman ve geçmiş zaman geçişleri çok güzel kullanılmış. Hannah hayattayken ortalık renkli, o öldükten sonra ekran gri mesela. Bu tarz duygusal içerikli dizilerde bu detaylara cidden hasta oluyorum. 


Özetle Netflix'in 2. sezonunu da yapacağız bu dizinin demesiyle beni bir heyecan sardı çünkü 13.bölümde her şey havada kalmıştı ki bence asıl heyecan şimdi başlıyor. Biz 13 bölüm boyunca Hannah ve hikayesini izledik şimdi sıra esas oğlan Clay'in hikayesinde. Merakla bekliyorum :)

2 yorum:

Eda DEMİR on 9 Mayıs 2017 05:15 dedi ki...

Bu diziyi izlediğimde konu itibariyle çok beğenmiştim. Sinematik olarak baktığımızda bazı eksiklikleri var elbette fakat konusu ve önermeleri çok hoşuma gitti. Senin yorumun da oldukça güzeldi.

Damla EKER on 10 Mayıs 2017 10:06 dedi ki...

Vakit buldukça izlediklerimi de yazıyorum buraya bakalım 2. sezonu 2018 de geliyor merakla bekleyeceğim teşekkürler ! :)

Yorum Gönder