Dizi Tavsiyesi - This is Us

Aslında bu postta Daredevil ile devam etmem gerekirdi amma velakin onu başka çok başka şartlar altında başka bir postta yazmayı uygun gördüğümden şimdiki yazımı tamamıyla This is Us adlı yeni bitirdiğim diziye ayırmayı çok münasip gördüm. 


Vakit buldukça şu ABD dizilerine yapışmış bulunmaktayım. Geçen yaz sorsaydınız bana hangi diziyi tavsiye edersin diye sanırım ''Ne dizisi be git sinemaya!'' derdim galiba. Kore dramalarına şu ara verdiğim ve kendimi ABD dizilerine kaptırdığımı önceki yazılarımdan biliyorsunuz zaten. Daredevil biter bitmez soluğu geçen sonbahar NBC'de yayınlanan This is Us adlı dizide aldım. Dizinin sezon sonu bölümünü bugün izledim ve yorum için buradayım ee haliyle size anlatmak istiyorum hazırsanız başlıyorum canım canım okur :) 




Dizi adı: This is Us 

Yönetmen: Glenn Ficarra-John Requa

Senarist:Dan Fogelman

Oyuncular: Milo Ventimiglia
               Mandy Moore
                     Sterling K. Brown
             Chrissy Metz
              Justin Hartley

Yapım yılı: 2016

Bölüm sayısı:18

Dram/Komedi


Dizinin konusu: Rebecca ve Jack adında birbirine aşık evli bir çiftimiz var. Bu çiftimiz üçüz bebek beklemektedirler ve tabi ki her ebeveyn gibi heyecanlıdırlar ancak doğum sırasında üçüzlerden biri ölür ve bu hem Rebecca hem de Jack için büyük bir yıkım olur. Aynı gün itfaiye arabasına bırakılan sahipsiz bir zenci bebek hastaneye getirilir ve bunun üzerine Jack/Rebecca ikilisi bebeği evlat edinmeye karar verir. 


Olaylar çiftimizin tanışma hikayesinden tutun da evlat edinilen bebek Randall ve biyolojik babasının hikayesine git-gel yapıyor ve bu da dizinin yapılan geçmiş-gelecek döngüsü ile tadından yenmeyecek muhteşem bir kurguyu da beraberinde getiriyor. Misal ikizler Kate ve Kevin ve evlat edinilen Randall'in hikayeleri birden 36 yıl sonrasına ışınlanabiliyor sonrasında da yapılan geçmişe dönelim neler oldu metaforu ile hop birden çocukların 10 yaşındaki hallerine güzel bir geçiş yapılarak hikayeyi bağlanabilirken görebiliyoruz haliyle bu da beni çok etkiledi doğrusu.


İkizlerden Kate yeme problemi olan ve aşırı kilolarından kurtulmak isteyen bir kadın, Kevin ise kariyerinde umduğunu bulamayan bir oyuncu, Randall ise başarılı bir iş adamı olarak karşımıza çıkıyor 36 yıl sonra. 


Tabi 36 yıl boyunca Jack ve Rebecca hem çocukları hem de evlilikleri boyunca sayısız sınavdan geçiyorlar. Bir yandan çocuklarına yetmeye çalışan çiftimiz bir yandan da Randall'in gerçek babasını merak etmesiyle başlayan o korkuyla baş etmeye uğraşıyorlar.



Ha bu arada çocuklar babaları Jack ile aynı gün doğmuşlardır ve aynı gün doğan bu 4 farklı karakterin yaşamlarına şahitlik ederken sıcak ama bir o kadar güzel mesajlarla dolu bir hayata da merhaba diyeceğinizi size garanti ediyorum.


Dizi içerisinde her şey o kadar yerli yerinde ve kararında verilmiş ki hiçbir şey aşırıya kaçmamış. Komik olan taraflarla beraber dizinin dram kısmı da oldukça başarılı ki Randall'ın öz babası ile gerçekleştirdiği konuşmaları dikkatle dinlemenizi, Jack'in eşi Rebecca ve çocuklarıyla olan diyaloglarını kafanızda bir yere not almanızı tavsiye ederim. 


Dizinin 2. ve 3. sezon onayını da almış olması ayrıca beni sevindirdi çünkü gerçekten tam bir aile dizisi olmasının yanı sıra verdiği mesajlarla da insanı tam kalbinden vuruyor.





Yorumlar

  1. Damlaaa :D Yine merak ettiğim dizileri benden önce izlemişsin ki bu süper oluyor :D Ben de severim gibi geldi bu diziyi :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk