John Steinbeck - Bitmeyen Kavga

John Steinbeck yine benim uzun zamandır okumadığım yazarlardan biriydi. Henüz yazarın tüm kitaplarını okumadım ancak okuduysanız Gazap Üzümleri ve İnci kitapları yazarın en çok okunan ve en çok konuşulan kitapları olma özelliğini hala koruyor. Haliyle bende 4. Steinbeck kitabım ne olsun diye düşünürken sevgili Serap abla bana kütüphanesini açtı ve orada Bitmeyen Kavga kitabını görünce hemen alıp okumak istedim.


Bu ara çok kitap alamadığımı genellikle okuduğum kitapları ya ödünç aldığımı ya da bulunduğum şehirdeki halk kütüphanesinden temin ettiğimi zaten önceki postlarımdan biliyorsunuz. Bundaki temel hedefim bütün kitapları satın alacak gücüm olmadığından en azından merak ettiğim kitapları okumak ve eğer beğenirsem kütüphaneme almak. :) 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bitmeyen Kavga 1930'lu yılların Amerikasında işçi-işveren arasında geçen olaylar silsilesi.
Eserin adı: Bitmeyen Kavga 

Yazarı: John Steinbeck 

Yayınevi: Remzi Kitapevi

Çeviri:Leyla Özcengiz

Sayfa sayısı:294


John Steinbeck 1962 yılında Nobel Edebiyat ödülünü aldıktan sonra bir basın toplantısı düzenler. Bu toplantıda yazar kendisini Nobel'e taşıyan beş kitaptan söz etmiştir. Bu kitaplar: Gazap Üzümleri,Fareler ve İnsanlar,Cennetin Doğusu,Köpeğim Charley ile Amerika Yollarında ve Bitmeyen Kavga kitaplarıdır.



Eğer Gazap Üzümleri adlı kitabı okuduysanız bu kitapta ona benzer ama ne yazık ki Gazap Üzümleri kitabının çok çok altında kalan bir eser olmuş bana göre. 1930'lu yılların Amerikasında pamuk ve meyve işçilerinin onlara zulmeden,emeklerinin karşılıklarını vermeyen işverenlerle olan mücadelesini anlatan kitapta bu mücadelenin başı olan Jim ve Mac adlı iki işçinin ağzından yaşanılan olaylara tanıklık ediyorsunuz.


İşçi hareketlenmesi,komünizm,devrim güzellemesi, işçilerin açlıkla imtihanı,ailelerin parçalanması,kazanılan haklar,edinilen mücadeleler, ardı sıra gelen zorluklar kitapta okuyucuya anlatılmaya çalışılmış, o dönemin şartları ve ağırlığı hissettirilmeye çalışılmıştır.


Açık konuşmak gerekirse çevirisinden mi yoksa kitabın genelinden mi bilemediğim bir rahatsızlık vardı okurken sürekli bende. Bir kere çevirisini hiç beğenmedim Jim ve Mac arasında saçma bir diyalog başı çekmiş gidiyordu,sonra her kitabın bir ruhu olduğuna inanırım ben okurken o kadar sıkıldım ki nerede aynı konuyu işleyen o aşina olduğum Gazap Üzümleri nerede bu Bitmeyen Kavga adlı eser. Mübarek Bitmeyen Kavga değil Bitmeyen Kitap olsaymış daha yerinde olurmuş gibi geldi bana.


Demem o ki aşırı sıktı beni elinize geçerse okuyun ama öyle aman aman bir kitap olmadı benim için benden söylemesi.



Yorumlar

  1. Steinbeck 'in en iyisi bence Gazap Üzümleri'dir ve fakat bütün kitaplarında etkiler beni , sanırım yıllar sonra bir daha okuyacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı sevmedim bence okuma :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan