Peyami Safa - Matmazel Noraliya'nın Koltuğu

İnstagram hesabımı kapattığımdan beri (ki bu dün oldu) Ramazan boyunca da kapalı olacağından kendimi sadece blog yazmaya verebileceğimi düşünüyorum. İnstagram hesabım öyle çok takipçili, baya süslü hesaplardan değil ancak yine de elit, okuyan bir kesime hitap ettiğimi biliyorum :)


Okuma hızımın düştüğünü söylememe gerek yok zaten postlarda bundan hem dert yanıyorum hem de ara vermek iyidir diye seviniyorum :D ben bile ne yaptığımın farkında değilim neyse konumuz bu değil. 


Bugün size yine Türk Edebiyatının en önemli eserlerinden biri olan Peyami Safa ve eseri Matmazel Noraliya'nın Koltuğundan bahsetmek istiyorum.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Peyami Safa -Matmazel Noraliya'nın Koltuğu


Yazarın en olgun eseri olarak da nitelendirilen Matmazel Noraliya'nın Koltuğu konusu itibariyle psikolojik ve sosyolojik tahlilleri ile en önemli romanlardan biri.


Ferit hariciye memuru olan bir baba ile batıda eğitim almış hassas,son derece duygusal olan bir annenin dört çocuğundan biridir. Annesi yakın zamanda veremden ölmüş ardından iki kız kardeşi de aynı hastalıktan vefat etmiştir. Geriye bir tek kız kardeşi Nilüfer ve kendisi kalmıştır. Kızlarının ve karısının vefatlarının ardından kaybolan babası ise Avrupa'ya kaçmıştır en kötüsü de küçük kız kardeşi Nilüfer de vereme yakalanmıştır ve çok hastadır. Hastalığın ilerlememesi için annesinden sonra Ferit kız kardeşini durumu iyi olan teyzesinin yanına yerleştirir. Tıp Fakültesindeki eğitimini maddi sorunlardan ötürü 4.sınıftan bırakan Ferit bir pansiyona yerleşir. Yerleştiği bu ucuz pansiyonda çeşit çeşit insanla karşılaşır. Örneğin pansiyonda yaşayan kızlardan biri geceleri çırılçıplak dolaşır, birinin dili tutulmuştur konuşamaz ve gaipten sesler duyduğunu iddia eder.Lise öğretmeni Aziz Bey,romatizma hastası Tosun Bey ise diğer pansiyon sakinleridir.


İşte bütün bu karmaşanın içinde Ferit kız kardeşi Nilüfer'e eziyet eden teyzesinin öldüreceğini söyler onun bu konuşmasını duyan Tosun Bey ise zaten azılı,aranan bir katildir iyilik olsun diye bir gece Ferit'in teyzesini öldürür ve bunu Ferit' açıklar. Teyzesinin altınlarını ve parasını da getirir ona teslim eder. Bu olay karşısında buhran geçiren ve çaresiz kalan Ferit kardeşi Nilüfer'i de alarak ada da bir ev kiralar. Kiraladığı bu ev ise uzun yıllar önce ölen Matmazel Noraliya'nın evinden başkası değildir. Olaylar da zaten bundan sonra başlayacaktır. Ferit'in bu eve taşınmasıyla beraber ruh hali de değişecek,bambaşka bir insan olma evresine girecektir. 



Kitabı elbette ki çok sevdim. Dönemine göre oldukça sade yazılsa da aradaki ağdalı dil sizi yorabilir o yüzden acele etmeden okursanız kitaptan çok zevk alacağınızı umuyorum.



Yorumlar

  1. Çox maraqlı bir süjeti var əsərin burdan anladığım qədərilə. Bir az fantastik bir əsərmi? Uzun zamandır ziyarət etməmişdim bloqunuzu. Ama hər ziyrət edişimdə bir ədəbiyyatçı tövrü ilə yaptığınız kitab yorumlarını çoox bəyənirəm. Bir çox yorumlardan həmən seçilir sizinkilər. Bizdə də varsa siz oxuduqlarınızdan tapıb oxumağa qərar verdim :) Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa çok teşekkür ederim çok incesin :D

      Sil
  2. aaa demek insta sensiz kalacak :(( neyse blog yeter, okumaya devam ama . Bu kitabını hiç mi duymadm ama ben yaa, üzdün şimdi :)

    YanıtlaSil
  3. merak ettim canım, okuyacağım:) takibe aldım bende bloğuma beklerim:)

    http://cikolataliguzelliknotlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler takip ederim elbette :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan