Han Kang - Vejetaryen

2016 Uluslararası Man Booker Ödüllü Vejetaryen kitabını herhalde en son ben okudum. Çıktığı ilk günden beri abartmıyorum her blogun sayfasında gördüğüm bir kitaptı. Son siparişimin içinde de yer alan Vejetaryen kitabı benim en merak ettiklerimin içindeydi. 


Neredeyse dünyayla aynı anda çevrilen ve ülkemizde April Yayıncılıktan çıkan kitap pek çok kitap okuyucusunun olduğu gibi benim de ilgimi çekmişti. Hali hazırda bende alıp okumak istedim.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Han Kang ile ilk tanıştığım kitabı Vejetaryen oldu.
Han Kang Koreli bir kadın yazar. Aslında ben yazarı erkek sandım :D kadın olduğunu yazarın sonradan öğrendim :D her neyse pek çok Türk okuyucu gibi ben de yazarla bu kitabıyla tanıştım.


Kitabın adı: Vejetaryen 

Yazarı: Han Kang 

Yayınevi: April Yayıncılık

Sayfa sayısı:158


Kitap üç bölümden oluşuyor. Vejetaryen,Moğol Lekesi,Alev Ağacı olmak üzere bölüm bölüm ayrılıyor. 


Vejetaryen bölümünde, sorunsuz ve basit bir hayatı kocasıyla paylaşan Yonghe,bir gün gördüğü bir rüya üzerine vejetaryen olur. Gördüğü rüyanın etkisiyle sadece beslenme şeklini değiştirmeyen genç kadın ruhsal değişiklikler de yaşamaya başlar.  Bu değişiklikler onun günden güne zayıflamasına,daha da içine kapanmasına ve sıradan evliliğinin sonlanmasına sebep olur.


Moğol Lekesi bölümünde, evliliğinin sona ermesinden sonra bir süre hastanede kalan Yonghe, tek kişilik bir odaya taşındıktan bir süre sonra ablasının kocasının sanatsal çalışmaları için onunla beraber çalışmayı kabul eder ancak bu çalışmalar sanıldığı kadar masumane olmaz.


Alev Ağacı bölümde, ise Yonghe gün geçtikçe zayıflar öyle zayıflar ki artık hiç bir şey yememeye başlar. Bu duruma endişelenen ablası onunla ilgilenmeye çalıştıkça aslında genç kadının çocukluktan beri ne kadar yalnız ve sevgisiz büyüdüğünü bir kere daha görecek ve kendini onunla daha fazla zaman geçirmediği için suçlayacaktır.



Han Kang Türk okuyucuları için yeni ve keşfedilesi bir yazar. Bana her nedense bazı satırlarıyla Murakami'yi anımsattı. Dili ve anlatımı güçlü,olaylara hakimiyetini,karakterlerini de ayrıca çok sevdim.  Yazarın anlatmak istediği çok açık ama anlayana elbette. Ben kendi adıma Han Kang'ı çok sevdim. Umarım yakın zamanlarda diğer kitaplarını da okuyabiliriz. 

Bu arada yazar kitabını yazarken ellerinde sorun olduğu için bilgisayar klavyesini kullanamamış ama pes de etmemiş son bölümü güçlükle de olsa tek tek yazmış ve kitabını bitirmiş. Bu kitap aynı zamanda azmin ve sabrın kitabı da bence.


Ve kitapta en çok sevdiğim cümle ile size hoşçakal diyorum. 

'' Sabretmeyi yaşamak sanıyoruz.''




Yorumlar

  1. benim de okuma listemde, Ayşe Şenyer'in sayfasını biliyor musun? Acayip güzel kitaplar öneriyor, orada görmüştüm. Son cümle kesinlikle harika, denk gelirsem hemen okuyayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır bilmiyorum bi bakayım ona da :) denk gelirse oku mutlaka

      Sil
  2. Wow! Stunning post! Wonderful and interesting!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    YanıtlaSil
  3. En son okumadın, çünkü sonunculukta hala okumayarak ben varım :D İyi bayramlar Damla :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk