Haruki Murakami - Karanlıktan Sonra

Güneşin az da olsa yüzünü göstermeye başladığı bir günden sesleniyorum bugün. Ramazanın başlamasıyla beraber okuma tempomu bir hayli düşürmemle birlikte az ve öz okumalarıma yine devam ediyorum. İşte bunlardan biri de dilimize yeni çevrilen ve 26 Mayıs'ta Doğan Kitap etiketiyle raflarda yerinin alan Haruki Murakami'nin yeni kitabı (After Dark) Karanlıktan Sonra ile yine buralardayım. 



Kitabı ilk çıktığı gün yine koşa koşa satın alan bendeniz 180 sayfalık kitabı hemen okumamakla beraber üç güne yayarak biraz tadını çıkarmak istedim ee malumunuz Murakami kitaplarının çevrimi çok uzun bir süre gerektiriyor bende az da olsa bekletmek istedim kitabı.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Haruki Murakami - Karanlıktan Sonra ( After Dark)



Kitabın adı: Karanlıktan Sonra 

Kitabın yazarı: Haruki Murakami

Çeviri: Ali Volkan Erdemir

Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa sayısı: 180


Murakami'nin yeni çevrilen bir kitabı olunca öncelikle bir tereddüt etmiyor değilim çünkü son zamanlarda okuduğum Murakami kitapları birbirinin aynı. Benzer ilişkiler,benzer olaylar haliyle biraz sıkılmış olsam da yine de bu adamın dilimize kazandırılan bir kitabı olunca almamazlık edemiyorum. Hali hazırda hala okumadığım kitapları mevcut ama hepsini de okumak gibi bir derdim yok. Bu kitabı almamdaki sebep ise tamamen içimdeki kitap canavarının yüzünden. Uzun zamandır kitaplarımı kütüphaneden alıp okuduğum için hadi bunu da ben satın alıp okuyayım durumu oldu anlayacağınız. 



Karanlıktan Sonra adlı kitabında yazar olayların başlangıcını gece yarısı olarak seçiyor.Kitabın ana karakteri Mari, ablası Eri, onun arkadaşı Takahaşi, o bölgede adı aşk oteli olarak bilinen Alphaville'de çalışan Kaoru,Komugi ve Korogi adlı karakterler üzerinde geçiyor. 


Bir akşam Aphaville'deki otele Çinli bir eskort kızla gelen bir adam kızın regl olması yüzünden sinirlenir ve kızı öldüresiye döverek, üzerindeki giysilerini,eşyalarını da alarak otel parasını da ödemeden oteli terk eder. Bunun üzerine otel sorumlusu Kaoru, Japonca bilmeyen eskort kızın derdini anlayabilmek ve ona yardım edebilmek için Takahaşi'ye danışır. Takahaşi ise o geceyi açık kafelerde kitap okuyarak sabahlayan ve Çin dili okuyan Mari'yi bularak sorununu çözebileceğini söyler. Mari'ye giden ve durumunu anlatan genç kadın Çinli kıza yardım etmesini ister. Bunun üzerine Alphaville'deki aşk oteline doğru giderler. 


Genç kızı dinleyen ve elinden geldiği kadar anlattıklarını tercime etmeye çalışan Mari bu sırada oteldeki kadınlarla arkadaş olur onlara iki aydır uyuyan ve ihtiyaçları dışında hiç yataktan kalkmayan ablası Eri Asay'dan bile söz eder,akıl almaya çalışır. 

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com


Her karakterin baskın olduğu Karanlıktan Sonra adlı kitapta aslında herkesin bir kaçma ihtiyacı içerisinde olduğundan, özgürleşme telaşından ve korkularından bahseden yazar kendi kaçma noktalarımızın bizi köşeye sıkıştırdığından,tutsak ettiğinden, körleştirdiğinden de üstü kapalı bir şekilde bahsetmiş. 


Kitabın sonu yine Murakami tarzında açık bırakılarak okuyucunun tamamlaması istenmiş. Bu hoş detayı Murakami'nin kitaplarında zaten sık sık görüyoruz. 


Bununla beraber bu kitabın 4 farklı renk çeşidi bulunuyor. Ben tercihimi lacivert-pembe üzerine kullandım siz de satın alırsanız eğer farklı renk seçenekleri mevcut. 



Doğan Kitap 4 farklı renk seçeneği ile kitabı piyasaya sürdü.







Yorumlar

  1. Şu farklı renk özelliği dikkatimi çekti doğrusu :) Bende bir çok kitabını okudum. Bunu da okumak isterim tabi ki:) Yazarın hızına yetişilmiyor ki ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bunu okurken o yeni kitabını Japonya'da çıkardı bile :D bizim dilimize ne zaman çevrilir bakalım :D

      Sil
  2. Ben kırmızıyı seçerdim. Gerçekten ramazan ayı çok tempo düşürdü ama yılmak yok. Öneri için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Marukumi'nin okumayı bekleyen kitapları var.Bunu da ekleyeyim aralarına.Sonunu tamamlamayı okuyucuya bırakması ayrı güzel.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marukumi güzel bir isim :D sen söylemesen fark etmezdim inan :D

      Sil
  4. Murakami yi yanlış yazmışım.Telefonun azizliği olsa gerek.)

    YanıtlaSil
  5. Aaa ne ara çıkmış yaa :) Geçenlerde uykuyu ve koşmasaydım yazamazdımı okudum ama benim yazarla ilgili beklentilerimi çok karşılamadılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahilde Kafka ile başla okuduğun kitaplar çok derinliği olmayan yüzeysel şeyler ama Sahilde Kafka efsanedir :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan