İnci Aral - Sevgili

Yılmaz Güney'i çok severim. Özellikle Türk sinemasına olan katkıları yadsınamaz. Hal böyle olunca İnci Aral'ın son kitabı Sevgili Yılmaz Güney'in ve eşi Fatoş Güney'in hayatını anlatınca kitabı hemen edinmek istedim. 


İnci Aral'ın daha önce pek çok kitabını okumuş olduğum için beklentim çok yüksekti zaten İnci Aral Türk Edebiyatının en önemli isimlerinden biri hal böyleyken insan olumsuz bir düşünce geçiremiyor aklından. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İnci Aral - Sevgili 
Kitabın adı: Sevgili

Yazarı: İnci Aral

Yayınevi: Kırmızı Kedi

Sayfa sayısı:279



Yılmaz Güney'i çok sevdiğimden İnci Aral'ın kaleminden çıkacak olan bu kitabı ikiletmeden aldım. Yüksek bir beklentim vardı çünkü Yılmaz Güney idi anlatılacak olan, onun yaşamından kareler olacaktı. Elbette isimler değiştirilmişti. Yılmaz Güney'in ismi misal Yavuz Günay olmuş, eşinin ismi ise Nilüfer olarak aktarılmıştı. 


Gelgelim kitap akıcı hemen okuyup bitirebileceğiniz bir kitap amma velakin ben bu kitabı okurken bu kitabı gerçekten İnci Aral mı yazdı diye sordum kendi kendime çünkü hikaye o kadar basit ve sığ bir dille anlatılmıştı ki yazarın daha önce kitaplarını okumasam cidden pembe roman yazarlarından biri falan sanırdım.


İnci Aral'ın elindeki hikaye çok sağlam, karakterler iyi zaten yaşanmış bir hayatı kurgulayıp yazıya dökeceksin ama neden bu kadar basit bir şekilde anlatmayı seçmişsin ben anlamadım. Okudukça hadi artık bit bende yatağa gidip uyuyayım modunda okudum. 


Okurken bana zevk vermedi, içime sindiremedim,yakıştıramadım İnci Aral'ın kalemine böyle bir dili,anlatımı. 


Yılmaz Güney ki gelmiş geçmiş en önemli oyunculardan,yönetmenlerden biri. Dünyaca tanınmış bir isim. Çocukluğu,gençliği, yaşadıklarıyla ve en önemlisi aşklarıyla mükemmel bir malzeme. Sen ki bu malzemeyi iyi harmanlayamamış,kullanamamış, mundar etmişsin İnci Aral. 


Alıp okuyacak olan varsa ciddi zaman kaybı bana göre.


Dip not: Bu kitap yüzünden yazar ile Fatoş Güney davalık oldular.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan