Sezgin Kaymaz - Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir

'' Kırlara,ormanlara gitmek istiyorsan,kırlara ormanlara gitmek istediğin için git... şehrin gürültüsünden kaçmak için gitme.. çünkü gürültüden kurtulduğunu düşündüğün her an, gürültüyü beyninin içinde bulduğun an olur.''


O kadar güzel o kadar şahane bir kitap okudum ki uzun uzadıya arka fonda Hüsnü Arkan-Cem Adrian çalarken keyfim de yerindeyken sizlere de bahsetmek istedim. Canım Sezgin hocamın efsane kitabı Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir benim yine geç okuduğum ama tadına doyamadığım bir kitap oldu. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Sezgin Kaymaz - Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir 

Kitabın adı: Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir 

Yazarı: Sezgin Kaymaz

Yayınevi: İletişim 

Sayfa sayısı:274



Gelgelelim kitabın konusuna. Uzunharmanlar mahallesinden sırf ailesinden ayrı bir yaşam sürmek için bekar evi kiralayan Musa, mahallenin meraklı bakışları altında yeni evine taşınır ama daha ilk geceden huzursuz olur. Evden gelen gaipten sesler,tıkırtılar onu bir hayli korkutur. 



Musa, bu seslerin ilk başta komşular tarafından çıkarıldığına inanır ancak çok geçmeden seslerin ve yerli yersiz yanan lambaların sebebinin evi sarıp sarmalayan bir hayaletin işi olabileceğinden şüphe duyarak evi kiraladığı kişi olan Beyabi'ye gider. 

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Musa ve Leyanım'ın hikayesi 

Başına gelenler sadece sesler ya da tıkırtılardan ibaret değildir. Evi kiraladığı vakit Musa, temiz çamaşır ve giysilerin yanı sıra evde bir dolu yemek içmek görünce de şok olur. İlk başlarda bunun mahallenin bir hoşgeldin hediyesi olduğunu düşünür ama yanıldığını çok geçmeden anlar. 


Mahallelinin tuhaf davranışları bir yandan komşusu olan üç kuşaktan doğma büyümeli Erzurumlu Teyze'nin de bakkal Mustafa'nın da, araba tamircisi Kirkor'un da '' Denklem de Denklem !'' diye tutturmaları Musa'nın kafasını hepten karıştırır ve nereye düştüm ben gibilerinden kendisine sormasına velhasıl olur. 


Tabi sonrasında evdeki esrarın sahibi olan Leyla ortaya çıkar tabi Leyla kendisine ismi ile hitap etmesini istemez, Musa da ona Misafir adını takar. 


Kitabın bundan sonraki kısmı ile ilgili spoiler vermiyorum zaten son sayfalarına kadar olayı çözemedim son 20 sayfasında köşeli jetonum düştü ve okurken inanılmaz eğlendim kitabı çok çok sevdim. Herkese de tavsiye ediyorum lütfen Sezgin Hoca'nın kitaplarına bir göz atın :)





Yorumlar

  1. Merak uyandıran güzel bir anlatım olmuş kitap kurdu olarak zevkle takip ediyorum paylaşımlarınızı... Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir konusu var gibi geldi. Listeme ekliyorum. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Hımmm..Allahım ne zaman okunacak bunca kitap?

    YanıtlaSil
  4. şşş bi şey dicem ,
    göndersene bu kitabı bana , acele et ama :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan