Orhan Veli - Yalnız Seni Arıyorum

'' Bir de sevgilim vardır,pek muteber;
  İsmini söyleyemem,
  Edebiyat tarihçisi bulsun.''



Orhan Veli ve Yalnız Seni Arıyorum yine benim en çok okumak istediklerimin arasında olan bir kitaptı. Yapı Kredi Yayınlarından çıkan bu kitap Orhan Veli ve onun çok sevdiği Nahit Hanım ile mektuplaşmalarını içeriyor.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Orhan Veli ve Nahit Hanım'ın mektupları Yalnız Seni Arıyorum adıyla kitap haline getirilmiştir.
O zamanlar söyleyemediği sevgilisi Nahit Hanım'dı. Hayatta iki varlığı oldu:Şiiri ve sevdası. Şiirleri okurlarının ezberinde.. Sevgisine gelince,onu,tek büyük aşkı ''Nahit Hanım'a'' vermişti:Bu kitap belgesi.



Kitabı okurken o zamanın sevdaları diyorsunuz. Şimdi en ufak bir mesafede sevgililer birbirini aldatırken o dönemde mesafe ilişkiyi tutan,sürükleyen en önemli sebep olarak görülmekteymiş dahası Orhan Veli'nin Nahit Hanım'a duyduğu derin sevgiyi yazdığı mektuplarında okurken içten bir şekilde duyumsuyorsunuz. 


Kitabı okurken Orhan Veli'nin ne kadar büyük sıkıntılar çektiğine şahitlik ediyor buna rağmen o zorluklar içinde sevdiği kadına olan sevgisini göstermeyi başarabilmiş mektuplarında.



Edebiyat dünyası için büyük bir nimet olan bu kitabı okuyun hatta imkanınız varsa edinin lütfen ciltsiz baskısı piyasada yok ama ciltli baskısını kütüphanenize muhakkak ekleyin bana kalırsa :)


Yorumlar

  1. Merhaba.
    Bende çok beğenerek ve içerleyerek okumuştum.
    Yazarın çektiği sıkıntılar, yokluk ama sevdası uğruna göze aldığı üşüme, yürüme....

    YanıtlaSil
  2. Kitabı merak ettim, daha doğrusu mektuplar merak konusu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap edinip okunmalı bence :)

      Sil
  3. çok güzel kitaaap. ivit istiklaldeki yky den almıştımdı. orhan velinin beykozda evi yaaa. çook severim onuuuu. sait faik bi de tabikide. veli yoksuldu o yüzden daha çok seviyom, faik biraz tuzu kuru ama :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan