Kayıtlar

Öne Çıkan Yayın

Pınar Eğilmez - Uçan Tabut

Resim
Dünyada anlam arayışının sonu gelmez. Hiçbir şeyin bir anlamı olmak zorunda değildir ve her şeyin bir anlamı vardır. Bu, neredeyse zıt iki önermenin aynı anda doğru olabileceği zemine ise '' Dünya'' denir. Bence öyledir.''

Pınar Eğilmez'in Uçan Tabutu şu son bir kaç gün içinde en çok gördüğüm kitaplardan biri oldu. Bende Özge'nin kütüphanesini karıştırırken buldum ve hemen alıp okumaya giriştim. 


Filiz Aygündüz - Kaç Zil Kaldı Örtmenim

Resim
'' Duyduğum ilk Kürtçe kelime '' were '' Türkçe anlamıyla '' Gel'' demek. Kafa karışıklığı. Ne yani,burada insanlar anlayamadığım bir dilden mi konuşuyor ? Birkaç saat önce yerliyken bir kaç saat sonra yabancıydık; aynı ülkenin sınırlarında. Sırf insanlar anadillerini konuşuyorlar diye.. Tuhaf bir kızgınlık duyuyordum. Anlamamaktan. Dilin yoksa yalnızmışsın meğer.''


Eric Emmanuel Schmıtt - Şişmanlayamayan Sumocu

Resim
'' Bulutların arkasında her zaman bir gök vardır.''


Bayan Ming'in Hiç Olmayan On Çocuğu kitabını öyle çok sevmiştim ki yazarın bir başka kitabı olan Şişmanlayamayan Sumocu kitabını almam elbette benim için kaçınılmaz olacaktı ve oldu da. Bugüne kadar okuduğum en ince ama içi dopdolu olan bu kitaptan biraz söz etmek istiyorum canım okur. 



Seray Şahiner - Antabus

Resim
'' Hani kadınlar çocukları olsun diye gezmedik doktor,türbe bırakmıyorlar ya... Akılsızlar! Bırakın olmuyorsa olmuyor,ille doğurup ne diye sahibinin de hayatını karartıyorsunuz?''


Seray Şahiner edebiyatımızda yeni bir ses bir nefes efendim. Kadın anlar kadının halinden demeleri hiç de boş değil çünkü bu hatun gerçekten de kadın hikayelerini öyle güzel yazıyor, öyle ete kemiğe büründürüyor ki böyle apışıp kalıyorsunuz. 

Eric Emmanuel Schmitt - Bayan Ming'in Hiç Olmayan On Çocuğu

Resim
''İnsanlar neden hakikati kaldıramaz? Birincisi,çünkü hakikat onları hayal kırıklığına uğratır.İkincisi,çünkü hakikat genelde çıkardan yoksundur. Üçüncüsü,çünkü hakikatin asla doğru görünümü yoktur - yalanların çoğu çok daha iyi hazırlanmıştır. Dördüncüsü,çünkü hakikat yaralar.''



Eric Emmanuel Schmitt ve  Bayan Ming'in Hiç Olmayan On Çocuğu 71 sayfaya bir dolu dünya bir dolu cümle sığdırabilen güzellikte bir kitap. Çok pişmanım bu kitabı daha önce okumadığım için ama bu pişmanlık nidalarıyla sizi sıkmak yerine kitaptan bahsetmeyi yeğ tutuyor ve hemen başlıyorum anlatmaya. 

Engin Geçtan - İnsan Olmak

Resim
'' Fırtına çıktığında onun yönünü değiştirmek için savaşmaya kalkacağım yerde, fırtınanın beni götürdüğü yerde savaşmış olmalıyım.'' 

''Günümüz insanı her şeyin fiyatını biliyor ama hiçbir şeyin değerini bilmiyor.''


Engin Geçtan yine benim sene bitmeden en azından bir kitabını okumayı istediğim yazarlardandı ve şükür geçen hafta okuma fırsatını yakalayabildim. 

Kore Dizisi - Lucky Romance

Resim
Kore dizisi yorumu yapmayalı yine baya baya olmuş hiç de söylemiyorsunuz :D Siz belki de bu kız artık Kore dizisi izlemeyi bıraktı falan sandınız ama ''Nayyyn!'' tabi ki bırakmadım sadece ara veriyorum çünkü sadece Kore dizisi izlemek bazen sıkabiliyor vene yazık ki hepsi olmasa da son 4 bölümde hepsi drama bağlıyor, ikinci çok çok seven oğlan şutlanıyor o çok çok iyi ve güzel kız tarafından.

Yeni sezonunu gelmesini beklediğim diziler olunca haliyle yine uzun zamandır izlemek istediğim dizilerden biri olan Lucky Romance başlamak için uygun bir zamandı ve bende izledim efendim eğer hazırsanız biraz eşeleyelim diziyi.


Sezgin Kaymaz - Medet

Resim
Sezgin Kaymaz okumaktan son derece keyif alıyorum. Bu yüzden de bu ara Sezgin Kaymaz'ın kitaplarına takmış durumdayım. Son olarak Kaptanın Teknesini okumuş ve çok sevmiştim zaten Sezgin Hoca'nın kendine has bir üslubu var bunu benimseyince hemen alışıyorsunuz ona yabancılık çekmiyorsunuz. 

5. Sezgin Kaymaz kitabım olan Medet diğer okuduğum kitaplardan bi tık altta kalsa da yine de kendini sevdirdi ama itiraf edeyim bir 10 gün süründü elimde. 


Halikarnas Balıkçısı - Aganta Burina Burinata

Resim
'' Nitekim ki deniz de bağrına atılan taşı unutur ama taş yine oradadır ve oradan bir daha çıkmaz.''

'' Denizinde de karasında da hayat insanın üzerine bin bir musibet yağdıran bir kazalar belalar şelalesi idi. Bu neden böyle oluyordu,aklım ermiyordu. Amma bu böyle olagelmiş ve böyle de olagidiyordu.''


Aganta Burina Burinata ne demek biliyor musunuz ? Merak ettiyseniz bir tık yapın çünkü çok güzel bir kitap okudum ve bunu sizinle paylaşmak istiyorum. :)


Dizi Tavsiyesi - Younger

Resim
Sanırım son zamanlarda izlediğim en iyi kısa dizilerden biri oldu ''Younger'' böyle diyorum çünkü hem konusu hem de oyuncuları çok iyi. Sizi izlerken sıkmıyor,düşündürüyor,güldürüyor ve 20 dk içinde sarıp sarmalayıp ''Eee hadi sonraki bölümü de izleyeyim sonra bırakırım'' pozisyonuna getirebiliyor.


Diziyi bir arkadaşımdan duymuş merak etmiştim. Zaten hep böyle oluyor benim dizi keşfetmem hep bir arkadaş duyumuyla :D her neyse izleyeceğim şeyin Friends tadında güzel bir şeyler olacağını tahmin etmiş,kendimi buna hazırlamıştım nitekim öyle de oldu.


Pamela Redmond Satran'ın aynı adlı kitabından uyarlanan dizinin yapımcısı hepimizin bildiği efsane dizi Sex and City'yi yaratan kişi olan Darren Star olması.