Kelebenk

10 Eylül 2017 Pazar

Davıd Vann - Akvaryum

Ağustos ayında okuduklarımın postlarını girmeye devam ediyorum. Sıradaki kitap yeni tanıştığım bir yazar olan Davıd Vann ve okuduğum ilk kitabı Akvaryum.


Davıd Vann daha önce okumadığım bir yazardı ve arkadaşımda görüp konusunu çok merak ettiğim bir kitap oldu. Kitabı oldukça gerilimli anlatmıştı bana okuyan arkadaşım ama benim fikrim bu yönde olmadı. İsterseniz laf kalabalığını bırakıp kitaptan bahsedeyim genel hatlarıyla.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bir şehrin en sevdiğim yanı bu olmuştur;akvaryumların en büyüğü olarak içinde koca dünyalar saklıdır.

8 Eylül 2017 Cuma

Ayfer Tunç - Mağara Arkadaşları

Bilen bilir ben Ayfer Tunç'u çok severim bütün kitaplarını okudum sadece Karanlıkta Kelimeler adlı kitabı kaldı okumadığım onu da bekletiyorum zira onu da okursam elimde okunmamış kitabı kalmayacak. 


Tatilimde yine yanımda getirdiklerimin içinde Ayfer Tunç imzalı olan Mağara Arkadaşları adlı öykü kitabı vardı. Öykü okumayı ve Ayfer Tunç'u çok sevdiğimden keyif alarak altını çize çize ilerledim bu kitapta.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ayfer Tunç ve Mağara Arkadaşları 

7 Eylül 2017 Perşembe

Paulo Coelho - Aldatmak

Bir aylık bir aranın ardından herkese Merhaba ! 

Benim için uzun tatile gitmeyenler için kısa olacak 1 aylık tatilimi dün sonlandırdım :( malum tatilde olduğum için bloga yazı yazmadım ama okudum,okudum ve bütün kitapların bende bıraktığı izleri sizinle yavaş yavaş paylaşmaya çalışacağım.


Tatilde okuduklarımın içinde Paulo Coelho ve kitabı Aldatmak vardı. Yazarın yazdığı bütün kitapları hemen hemen okumakla beraber çok beğendiklerimi bazen aklıma esince yeniden okuyorum. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Paulo Coelho -Aldatmak 

7 Ağustos 2017 Pazartesi

Ayfer Tunç -Kırmızı Azap

Ayfer Tunç'u çok çok sevdiğimi ve artık okumadığım sadece bir kitabı kaldığını bilmem söylememe gerek var mı ? Yazarın kalemini çok sevdiğim için artık bende olmayan kitaplarını da bir bir kütüphaneme eklemeye başlıyorum. 


Bu yüzdendir ki yazarın bende olmayan ve okumadığım iki kitabından biri olan Kırmızı Azap benim bu sene okuduğum en güzel öykü kitaplarından biri oldu. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ayfer Tunç'un daha önce Aziz Bey Hadisesi ve Taş-Kağıt-Makas kitapları içinde yer alan öyküler Kırmızı Azap'ta toplandı.


3 Ağustos 2017 Perşembe

Sezgin Kaymaz - Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir

'' Kırlara,ormanlara gitmek istiyorsan,kırlara ormanlara gitmek istediğin için git... şehrin gürültüsünden kaçmak için gitme.. çünkü gürültüden kurtulduğunu düşündüğün her an, gürültüyü beyninin içinde bulduğun an olur.''


O kadar güzel o kadar şahane bir kitap okudum ki uzun uzadıya arka fonda Hüsnü Arkan-Cem Adrian çalarken keyfim de yerindeyken sizlere de bahsetmek istedim. Canım Sezgin hocamın efsane kitabı Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir benim yine geç okuduğum ama tadına doyamadığım bir kitap oldu. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Sezgin Kaymaz - Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir 

31 Temmuz 2017 Pazartesi

Nazlı Eray - İmparator Çay Bahçesi

'' İmparator Çay Bahçesi'ni yol kenarında gördüğüm an,tüm yapıt çalkalandı ve her şey birden yerli yerine oturdu. Tıpkı bir mevsim gibi...'' 


Fantastik edebiyatı bana sevdiren sevgili Nazlı Eray ve İmparator Çay Bahçesi benim bu yıl ki 73. kitabım oldu. Yazarın daha önce de pek çok kitabını okumuş ve burada kendimce yorumlamıştım. Bu sefer ki kitabım da İmparator Çay Bahçesi oldu eğer hazırsanız biraz fantastik edebiyat konuşalım.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Nazlı Eray bizi bu sefer Bartın,İzmir,Ankara üçgeninde güzel bir yolculuğa çıkarıyor.

29 Temmuz 2017 Cumartesi

BKM - Kitap Alışverişim




Kitap alışverişlerim devam ediyor. Normalde bir ay içinde iki kere alışveriş yapmazdım ama elime biraz para geçince bunu kitaplara yatırmaya karar verdim ve aklımda olan bir kaç kitabı aldım. 


25 Ağustos doğum günüm olduğu için kendime erken doğum günü hediyeleri almış da olabilirim siz çok da şey yapmayın :D zaten kitap almanın herhangi bir sebebi olamaz,olmamalı :D


Alışverişimi yine BKM den yaptım.

26 Temmuz 2017 Çarşamba

Sinem Sal - Dank

'' Bazen sadece bir insan sana inanır. Bütün dünya senden yanaymış gibi hissedersin. '' 


'' Çünkü edebiyat yaşamdan daha güvenli. Bir kitabı eline aldığında, sonunun nerede geleceğini biliyorsun. Ya hayatın ? ''


Öykü okumayı olursa kaliteli öykü okumayı çok sevdiğimi artık sağır sultanlar bile biliyor. Bende yeni yeni öykü yazarlarını keşfetmeye devam ediyorum işte bunlardan biri de sevgili Sinem Sal.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Sinem Sal - Dank 

23 Temmuz 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - Santa Clarita Diet

Uzun zamandır dizi tavsiyesi vermiyorum bu yüzden bir günde iki post yazmama sebep olarak gösterebilirsiniz bunu. En son bitirdiğim mini dizim Santa Clarita Diet oldu. Bu diziyi seçmemde hem süresinin kısa olması hem de başrol oyuncularından birinin benim çok sevdiğim Drew Barrymore olması etkendi.



Dizinin garip ve bir o kadar da komik artı mide bulandırıcı ( evet yanlış duymadınız gerçekten ilk bölüm kusuyordum :D ) konusuna geçmeden önce kimler oynamış, kaç bölümmüş bu gibi fasa- fiso noktalarına bir değinelim. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Santa Clarita Diet 10 bölümlük bir Neflix dizisi.

Mina Urgan - Bir Dinozorun Gezileri

Bir Dinozorun Anıları kitabından o kadar keyif aldım ki ( kitabı iki kere okudum bu arada ) yine Mina Urgan'ın okumadığım ve bende bulunmayan bir başka kitabıyla devam etmek istedim. 


Eğer hala yazarın Bir Dinozorun Anıları kitabını okumadıysanız ciddiyim çok şey kaçırıyorsunuz. O kadar güzel insanlar,anılar,yaşanmışlıklar biriktirmiş ki Mina Urgan imrenmemek elde değil doğrusu. 


Okumayanlar ve kitap hakkında ön fikir edinmek isteyenleri şuraya alalım.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Mina Urgan - Bir Dinozorun Gezileri

21 Temmuz 2017 Cuma

İnci Aral - Sevgili

Yılmaz Güney'i çok severim. Özellikle Türk sinemasına olan katkıları yadsınamaz. Hal böyle olunca İnci Aral'ın son kitabı Sevgili Yılmaz Güney'in ve eşi Fatoş Güney'in hayatını anlatınca kitabı hemen edinmek istedim. 


İnci Aral'ın daha önce pek çok kitabını okumuş olduğum için beklentim çok yüksekti zaten İnci Aral Türk Edebiyatının en önemli isimlerinden biri hal böyleyken insan olumsuz bir düşünce geçiremiyor aklından. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İnci Aral - Sevgili 

19 Temmuz 2017 Çarşamba

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk

Ne yazsa okurum dediklerimden biri de Ömer Zülfü Livaneli. Livaneli benim için çok başka çok farklı bir yerde o yüzdendir ki yazar ne yazsa okurum. Yeni çıkan güncel kitaplarını takip etmeye çalışırım. 


Ocak ayında son kitabı Huzursuzluk benim için nedense yarım kalan bir kitap oldu ama yine de bir gerçeğe vurgu yapması ve anlatımıyla benim gönlümü fethetmeyi yine bildi. 



Livaneli, bu sefer de dünyaca ünlü bir sinema ustası, yazar olan çok sevdiği dostu Elia Kazan'ı Elia ile Yolculuk adlı kitabında anlatmaya çalışmış. Geçen hafta Karakarga Yayınlarından çıkan bu kitabın illüstrasyonlarını ise M.K.Perker çizmiş. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Livaneli'nin son kitabı dostu ünlü sinemacı Elia Kazan'ı anlatıyor.

16 Temmuz 2017 Pazar

Knut Hamsun -Açlık

Knut Hamsun ve Açlık kitabı benim seneler evvel okuduğum sevdiğim kitaplardan biridir. Kardeşim gelirken bana bu kitabı hediye olarak getirdiğinde çok sevindim çünkü hem kütüphanemde yoktu hemde tekrar okuyabilecektim. 



Yazar hakkında çok fazla şey söylenilmiş. Ekşi sözlükte birazını okuyunca şaşırmadım desem yalan olur. Misal doğduğu gece Norveç edebiyatının kralı Henrik İbsen'in rüyalarına girmesi. Nazi sempatizanı olması sebebiyle çok fazla tepki toplamıştır kendi halkı tarafından.


Nobel Edebiyat Ödülü alan yazarın Açlık kitabı Dünya edebiyatının en önemli eserlerinden biridir.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Behçet Necatigil çevirisi ile Varlık Yayınlarından çıkmıştır.

15 Temmuz 2017 Cumartesi

George Orwell - 1984

''XX.yüzyıl edebiyatının en büyük isimlerinden biri olan George Orwell, her yapıtında kendi evrenini yeniden kurarak,okurlara benzersiz bir bakış açısı sunar. ''



George Orwell - 1984 adlı kitabını utanarak söylemeliyim ki bugüne kadar hep erteledim. Elime aldım kimi zaman bir sayfasını bile açmadan geri koydum, kimi zaman sonra okurum şimdi zamanı değil diye diye geçen haftalarda bitirdim en sonunda. 


İtiraf ediyorum ki kitabı erteleyişimin sebepleri içinde sanki kitapta aradığımı bulamayacağım,sıkılacağım hissiydi. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
George Orwell tüm dünyada Hayvan Çiftliği kitabı ile de tanınır.

13 Temmuz 2017 Perşembe

Toni Morrison -Tanrı Çocuğu Korusun

'' Bir çocuğa ne yaptığınız önemlidir. Üstelik çocuklar yaptıklarınızı asla unutmazlar.''


Geçen postlarımda size aldığım kitaplardan bahsetmiştim eğer yazımı okuduysanız aldıklarımın içinde Toni Morrison ve Tanrı Çocuğu Korusun kitabı da vardı. Toni Morrison ilk defa okuyacağımdan yazarın Sevilen,Merhamet,En Mavi Göz ve Tanrı Çocuğu Korusun kitapları arasında kalmış en nihayetinde en son çıkan kitabı olan Tanrı Çocuğu Korusun kitabını seçmiştim. 


Kitapla ilgili çok güzel eleştiriler okumam da kitabı öne çekip almama sebep olan etkenlerin başında geliyordu elbette. O zaman bir adet Tanrı Çocuğu Korusun yorumu gelsin!



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Toni Morrison - Tanrı Çocuğu Korusun

11 Temmuz 2017 Salı

İsmail Saymaz - Çay Güzeli

Öykü okumayı ne kadar çok seviyorum bir bilseniz hele de iyi öyküler okuyunca bütün bir haftam,günüm o kadar keyifli ve güzel geçiyor ki. Kimisi güzel bir yemek yer sevinir, kimisi çok fazla gezer mutlu olur, kimisi de benim gibi okudukça çoğalır çenesi düşer hep söylenir :D 


Son keşfim aynı zamanda bir gazeteci olan İsmail Saymaz'ın Çay Güzeli adlı öykü kitabı oldu. Kitabı BirYudumKitap'ın pasaj paylaşımlarında gördüm ve merak ettim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İsmail Saymaz'ın Çay Güzeli adlı kitabı beyaz fotoğraflarda başka renklerinde olduğunu gösteriyor okura.

5 Temmuz 2017 Çarşamba

BKM - Kitap Alışverişim



Herkese selam !


Hali hazırda yeni bir kitap alışverişi yaptığımdan aldıklarımı sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyorum. İçerisinde ilk defa okuyacağım üç yazar bulunuyor bu da tabi ki merakımı tavana çıkarıyor. Bu alışverişim tıpkı bir önceki kitap alışverişim gibi 55-60 lira arasındaydı. Ben öyle çok yüklenip de ''Aman şunu da alayım yok bunu da almazsam olmaz.'' tarzında hareket etmiyorum çünkü hem arkadaşlarımdan okumak için ödünç aldığım hali hazırda kitaplar var hem de kütüphaneye her gidişimde mutlaka üç kitap alıyorum. Onları eritmeden çok yüklenmek istemiyorum kendime bu yüzden çok fazla kitap almıyorum sadece sahip olmak istediklerimi almayı tercih ediyorum veya merak ettiklerimi sepetime ekliyorum.




1 Temmuz 2017 Cumartesi

Kore Dizisi - Healer



Uzun zamandır Kore dizisi seyretmiyordum geçen yaz hayatıma giren ve k-drama izlememe vesile olan Duygu arkadaşımın kulak zarını buradan da patlattığıma göre size dün akşam bitirdiğim ve tadı damağımda kalan Healer adlı diziyi tanıtmaya başlayabilirim. 



Şu yazıyı yazarken de ayrıca belirtmeliyim ki sıcaktan pişik olmam yakındır. Bütün bir kış ısınalım yaz gelsin dedik şimdi de geç gelen yaz Ankara'yı yakmıyor kavuruyor bildiğin. Ankara kışlarına çare içlik ama yaz sıcaklarına henüz bir çare bulunamadı :( 


Healer yine bana önerilen bir diziydi az önce de dediğim gibi sanırım üç aydır Kore dizisi izlemiyordum en son Uncontrollably Fond'a bakmış Netflix dizilerine ışınlanmıştım. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
2014-2015 yılları arasında yayınlanan Healer 20 bölümden oluşan bir dizi.

29 Haziran 2017 Perşembe

Elena Ferrante - Karanlık Kız

Yine çok önceden okuyup bitirdiğim ancak yorumu ancak bugüne kısmet olan bir kitapla devam ediyorum. Bayram sonrası yapmış olduğum okumaları buraya yazmaya çalışırken kitaplarım baya birikti bende elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Son zamanlarda Napoli romanları serisini bilmeyeniniz yoktur o seriyi henüz okumak kısmet olmasa da yazarın dilimize çevrilen Karanlık Kız kitabını aldım ve bendeki izlenimini şimdi size tek tek yazacağım.


'' Karanlık Kız, müthiş bir başarı... İncelikli ama cüretkar, ayrıntılı ve uçucu:kesik yarası gibi can yakıyor ama bir yandan da merhem oluyor.''


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap İngiliz edebiyatı öğretmeni olan Leda'nın anneliğini ve yaşamını sorgulaması üzerine yazılmış çarpıcı bir kitap.

28 Haziran 2017 Çarşamba

Kürşat Başar - Aslında Hayal

''Yazmak bir korku tüneline girmek gibi,bilinmeyen bir deniz yolculuğuna çıkmak gibi,ilk kez açılan bir yeraltı mahzenine girmek,binlerce yıl öncesinden gelen, neyle karşılaşacağınızı bilmediğiniz bir maceraya atılmak gibi.''


Kürşat Başar'ın daha önce Yaz ve Başucumda Müzik kitaplarını okumuş sevmiştim. Özellikle Başucumda Müzik benim en çok tavsiye ettiğim,arkadaşlarıma hediye ettiğim kitapların başında gelir. Yaz kitabı benim çok beklentimi karşılamasa da yine yazarın üslubunu çok sevdiğimi, çok yönlü bir bir insan olması  beni cezbetmiştir. 


Kürşat Başar sanatın hemen her dalıyla ilgilenmiş uzun süre gazetecilik ve televizyonculuk yapmış bunun yanı sıra kitaplar yazmış ve en sonunda da yaptığı müzik çalışmalarıyla,verdiği konserlerle de adını duyuran çok yönlü bir insan olarak karşımıza çıkmıştır bit-tabi her el attığı işte başarılı olması onu imrenilecek bir insan haline getirmiştir. 



Yazarın Everest Yayınlarından çıkardığı son kitabı Aslında Hayal kitabı benim en son okuduğum kitaplardan oldu. Hali hazırda başladım madem taze taze okurken neler hissettim bu kitabı okurken sizinle de paylaşmak isterim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Aslında Hayal kitabı Kürşat Başar'ın kaleminden yazılan bir anı kitabı.

27 Haziran 2017 Salı

Kemal Varol - Sahiden Hikaye

Kemal Varol'un her kitabını büyük bir aşkla ve kalp çarpıntısıyla okudum. Yeni kitabının çıkacağını öğrenince dedim ki kendi kendime '' Gene çok güzel bir kitap geliyor.'' diyerek büyük bir beklenti içine girdim. Elbette yazarın benim beklentilerimi fersah fersah aşan kitabını yine su gibi okudum ve aklımda da kalbimde de büyük bir yer edindi. Şimdi de elimden geldiği kadar size bu kitabı anlatacağım. 



Önce daha önce okuduğum ve yorumladığım diğer Kemal Varol kitaplarını okumadıysanız size mini bir link vereyim okuyun :) 


Kemal Varol ve Ucunda Ölüm Var  için buraya diğer kitabı Haw için burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap beş bölümden oluşan bir öykü kitabı.

25 Haziran 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - Daredevil

Öncelikle Ramazan Bayramınızı kutlar küçüklerin minnoş yüzlerinden, büyüklerinde ellerinden öperek yeni bir dizi tavsiyesi ile yine yanınızda, yörenizde, kalbinizin en derin yerindeyim canımlar:D  eğer hazırsanız bu bayram tatilinde çok geleniniz gideniniz olmayacaksa size 3 gün içinde tüketebileceğiniz harika bir dizi tavsiyesi vermeye geldim hadi gözlerinizi dört açın ve benimle kalın :) 



Marvel, sinemada baktı başarılı oluyor '' Lan ben bu başarımı neden televizyona da taşımayayım ben deli miyim ?'' demiş olmalı ki son bombasını kucağımıza bırakıverdi. Bomba diyorum çünkü gerçekten benim gibi adrenalin seviyesi hep yüksek olsun,heyecan hiç bitmesin,sürekli aksiyon olsun istiyorsanız Daredevil tam da ağzınıza layık bir dizi :) 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Dizinin hali hazırda 2 sezonu da yayında 3. sezonu ise Ağustos'ta başlayacak.

22 Haziran 2017 Perşembe

Han Kang - Vejetaryen

2016 Uluslararası Man Booker Ödüllü Vejetaryen kitabını herhalde en son ben okudum. Çıktığı ilk günden beri abartmıyorum her blogun sayfasında gördüğüm bir kitaptı. Son siparişimin içinde de yer alan Vejetaryen kitabı benim en merak ettiklerimin içindeydi. 


Neredeyse dünyayla aynı anda çevrilen ve ülkemizde April Yayıncılıktan çıkan kitap pek çok kitap okuyucusunun olduğu gibi benim de ilgimi çekmişti. Hali hazırda bende alıp okumak istedim.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Han Kang ile ilk tanıştığım kitabı Vejetaryen oldu.

19 Haziran 2017 Pazartesi

Mina Urgan - Bir Dinozorun Anıları

''Çünkü bizi derinden yaralayan olayları hiç anmamak, tümüyle unutmak,daha doğrusu unutmuş gibi yapmak zorundayız.''


Ruh halimin karmakarışık olduğu bir pazartesi gününden herkese selam! Havalardan mıdır yoksa ramazan ayından mıdır nedir sürekli uyumak istiyorum ee hal böyle olunca da okuma hızım düşüyor. Haziran ayı benim için okuma bakımından iyi geçmiyor ama gene de sevdiğim kitapları okuduğum için bu durumdan şikayetçi değilim. 



Üniversiteye başlamadan okuduğum ve daha sonra kütüphanede görünce tekrar okumak istediğim bir kitapla devam etmek istiyorum bugün. Kitap o kadar güzel ve dolu dolu ki yazarı okurken hem kıskanıyorsunuz hem de büyük bir şevkle okuyorsunuz. Ben kendi adıma hiç bitmesin istedim. 


Bugün size Mina Urgan ve Bir Dinozorun Anıları kitabından bahsetmek istiyorum.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Mina Urgan ünlü yazar Halide Edip Adıvar'ın asistanlığını yapmıştır bir süre.

15 Haziran 2017 Perşembe

Can Dündar - Yüzyılın Aşkları

Yakın zamanda okumak istediklerimin içinde olan ve beni adeta kendine çeken bir kitaptan bahsetmek istiyorum size bugün.  Yakın zaman içinde alışveriş postumu okuyanlar bilir bu kitap benim en çok istediğim kitaplardan biriydi bu ara. 



Elbette Can Dündar- Yüzyılın Aşkları kitabından bahsediyorum size. Etkisinden herhalde uzun süre çıkamam ve yıl bitmeden bir kere daha okurum çünkü gerçekten büyük emek harcanarak oluşturulmuş arşivlik bir eser. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitapta Nazım Hikmet,Bedri Rahmi Eyüpoğlu,Yılmaz Güney gibi pek çok şair,oyuncu ve politikacının aşk hikayeleri var.

12 Haziran 2017 Pazartesi

Tahsin Yücel - Peygamberin Son Beş Günü

Tahsin Yücel okumalarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Hedef elbette üstadın bütün külliyatı ama külliyatı bitirirken bir anda değil de tadını çıkara çıkara okumak benim amacım. 


Hatırlarsanız daha önce yazarın Gökdelen,Mutfak Çıkmazı,Kumru ile Kumru ve Sonuncu kitaplarını okumuş her birine hayran kalmıştım. Kitaplarla ilgili yorumlarımı okumak isteyenler blogu biraz kurcalarsanız bulabilirsiniz. Misal Kumru ile Kumru kitabının yorumu için sizi şuraya alalım. 



Peygamberin Son Beş Günü fırlama bir arkadaşı tarafından Peygamber lakabı takılan ve ömrünün sonuna kadar bu lakabı kullanan,kendisini ozan ve komünist devrimci olarak ilan eden Rahmi Sönmez ve onun lise ve üniversite hayatını beraber geçirdiği yakın dostu,arkadaşı Fehmi Gülmez'in hikayesini anlatıyor.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Roman 1993 Orhan Kemal Roman Armağanı almıştır.

9 Haziran 2017 Cuma

Ercan Kesal - Peri Gazozu

''Vicdanımız kuruyor. Babalarını erken kaybetmiş yetim çocukların masum başlarını koyacakları göğüsler çoktan çöktü, farkında mısınız?  Göğüs çöktükçe zulüm tepemizde kalıyor. Kavisli ve dolaşık geçmişimizse, bozuk düzenimizin telleri olmuş. Duyduğunuz sesler bu yüzden içli ve bu kadar derinden geliyor.''


Ercan Kesal ve Peri Gazozu kitabından bahsetmek istiyorum bugün size. Yine yakın bir zamanda okuduğum en içli ve en dokunaklı kitaplardan biri diyebilirim bu kitap için. Samimi ve sıcak sözleri, kendi hayat hikayesinden parçaları öyle güzel bizlerle paylaşmış ki Ercan Kesal duygulanmamak elde değil doğrusu.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İletişim Yayınları - Peri Gazozu

10 Eylül 2017 Pazar

Davıd Vann - Akvaryum


Ağustos ayında okuduklarımın postlarını girmeye devam ediyorum. Sıradaki kitap yeni tanıştığım bir yazar olan Davıd Vann ve okuduğum ilk kitabı Akvaryum.


Davıd Vann daha önce okumadığım bir yazardı ve arkadaşımda görüp konusunu çok merak ettiğim bir kitap oldu. Kitabı oldukça gerilimli anlatmıştı bana okuyan arkadaşım ama benim fikrim bu yönde olmadı. İsterseniz laf kalabalığını bırakıp kitaptan bahsedeyim genel hatlarıyla.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bir şehrin en sevdiğim yanı bu olmuştur;akvaryumların en büyüğü olarak içinde koca dünyalar saklıdır.

8 Eylül 2017 Cuma

Ayfer Tunç - Mağara Arkadaşları


Bilen bilir ben Ayfer Tunç'u çok severim bütün kitaplarını okudum sadece Karanlıkta Kelimeler adlı kitabı kaldı okumadığım onu da bekletiyorum zira onu da okursam elimde okunmamış kitabı kalmayacak. 


Tatilimde yine yanımda getirdiklerimin içinde Ayfer Tunç imzalı olan Mağara Arkadaşları adlı öykü kitabı vardı. Öykü okumayı ve Ayfer Tunç'u çok sevdiğimden keyif alarak altını çize çize ilerledim bu kitapta.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ayfer Tunç ve Mağara Arkadaşları 

7 Eylül 2017 Perşembe

Paulo Coelho - Aldatmak


Bir aylık bir aranın ardından herkese Merhaba ! 

Benim için uzun tatile gitmeyenler için kısa olacak 1 aylık tatilimi dün sonlandırdım :( malum tatilde olduğum için bloga yazı yazmadım ama okudum,okudum ve bütün kitapların bende bıraktığı izleri sizinle yavaş yavaş paylaşmaya çalışacağım.


Tatilde okuduklarımın içinde Paulo Coelho ve kitabı Aldatmak vardı. Yazarın yazdığı bütün kitapları hemen hemen okumakla beraber çok beğendiklerimi bazen aklıma esince yeniden okuyorum. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Paulo Coelho -Aldatmak 

7 Ağustos 2017 Pazartesi

Ayfer Tunç -Kırmızı Azap


Ayfer Tunç'u çok çok sevdiğimi ve artık okumadığım sadece bir kitabı kaldığını bilmem söylememe gerek var mı ? Yazarın kalemini çok sevdiğim için artık bende olmayan kitaplarını da bir bir kütüphaneme eklemeye başlıyorum. 


Bu yüzdendir ki yazarın bende olmayan ve okumadığım iki kitabından biri olan Kırmızı Azap benim bu sene okuduğum en güzel öykü kitaplarından biri oldu. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ayfer Tunç'un daha önce Aziz Bey Hadisesi ve Taş-Kağıt-Makas kitapları içinde yer alan öyküler Kırmızı Azap'ta toplandı.


3 Ağustos 2017 Perşembe

Sezgin Kaymaz - Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir


'' Kırlara,ormanlara gitmek istiyorsan,kırlara ormanlara gitmek istediğin için git... şehrin gürültüsünden kaçmak için gitme.. çünkü gürültüden kurtulduğunu düşündüğün her an, gürültüyü beyninin içinde bulduğun an olur.''


O kadar güzel o kadar şahane bir kitap okudum ki uzun uzadıya arka fonda Hüsnü Arkan-Cem Adrian çalarken keyfim de yerindeyken sizlere de bahsetmek istedim. Canım Sezgin hocamın efsane kitabı Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir benim yine geç okuduğum ama tadına doyamadığım bir kitap oldu. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Sezgin Kaymaz - Uzunharmanlar'da Bir Davetsiz Misafir 

31 Temmuz 2017 Pazartesi

Nazlı Eray - İmparator Çay Bahçesi


'' İmparator Çay Bahçesi'ni yol kenarında gördüğüm an,tüm yapıt çalkalandı ve her şey birden yerli yerine oturdu. Tıpkı bir mevsim gibi...'' 


Fantastik edebiyatı bana sevdiren sevgili Nazlı Eray ve İmparator Çay Bahçesi benim bu yıl ki 73. kitabım oldu. Yazarın daha önce de pek çok kitabını okumuş ve burada kendimce yorumlamıştım. Bu sefer ki kitabım da İmparator Çay Bahçesi oldu eğer hazırsanız biraz fantastik edebiyat konuşalım.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Nazlı Eray bizi bu sefer Bartın,İzmir,Ankara üçgeninde güzel bir yolculuğa çıkarıyor.

29 Temmuz 2017 Cumartesi

BKM - Kitap Alışverişim





Kitap alışverişlerim devam ediyor. Normalde bir ay içinde iki kere alışveriş yapmazdım ama elime biraz para geçince bunu kitaplara yatırmaya karar verdim ve aklımda olan bir kaç kitabı aldım. 


25 Ağustos doğum günüm olduğu için kendime erken doğum günü hediyeleri almış da olabilirim siz çok da şey yapmayın :D zaten kitap almanın herhangi bir sebebi olamaz,olmamalı :D


Alışverişimi yine BKM den yaptım.

26 Temmuz 2017 Çarşamba

Sinem Sal - Dank


'' Bazen sadece bir insan sana inanır. Bütün dünya senden yanaymış gibi hissedersin. '' 


'' Çünkü edebiyat yaşamdan daha güvenli. Bir kitabı eline aldığında, sonunun nerede geleceğini biliyorsun. Ya hayatın ? ''


Öykü okumayı olursa kaliteli öykü okumayı çok sevdiğimi artık sağır sultanlar bile biliyor. Bende yeni yeni öykü yazarlarını keşfetmeye devam ediyorum işte bunlardan biri de sevgili Sinem Sal.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Sinem Sal - Dank 

23 Temmuz 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - Santa Clarita Diet


Uzun zamandır dizi tavsiyesi vermiyorum bu yüzden bir günde iki post yazmama sebep olarak gösterebilirsiniz bunu. En son bitirdiğim mini dizim Santa Clarita Diet oldu. Bu diziyi seçmemde hem süresinin kısa olması hem de başrol oyuncularından birinin benim çok sevdiğim Drew Barrymore olması etkendi.



Dizinin garip ve bir o kadar da komik artı mide bulandırıcı ( evet yanlış duymadınız gerçekten ilk bölüm kusuyordum :D ) konusuna geçmeden önce kimler oynamış, kaç bölümmüş bu gibi fasa- fiso noktalarına bir değinelim. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Santa Clarita Diet 10 bölümlük bir Neflix dizisi.

Mina Urgan - Bir Dinozorun Gezileri


Bir Dinozorun Anıları kitabından o kadar keyif aldım ki ( kitabı iki kere okudum bu arada ) yine Mina Urgan'ın okumadığım ve bende bulunmayan bir başka kitabıyla devam etmek istedim. 


Eğer hala yazarın Bir Dinozorun Anıları kitabını okumadıysanız ciddiyim çok şey kaçırıyorsunuz. O kadar güzel insanlar,anılar,yaşanmışlıklar biriktirmiş ki Mina Urgan imrenmemek elde değil doğrusu. 


Okumayanlar ve kitap hakkında ön fikir edinmek isteyenleri şuraya alalım.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Mina Urgan - Bir Dinozorun Gezileri

21 Temmuz 2017 Cuma

İnci Aral - Sevgili


Yılmaz Güney'i çok severim. Özellikle Türk sinemasına olan katkıları yadsınamaz. Hal böyle olunca İnci Aral'ın son kitabı Sevgili Yılmaz Güney'in ve eşi Fatoş Güney'in hayatını anlatınca kitabı hemen edinmek istedim. 


İnci Aral'ın daha önce pek çok kitabını okumuş olduğum için beklentim çok yüksekti zaten İnci Aral Türk Edebiyatının en önemli isimlerinden biri hal böyleyken insan olumsuz bir düşünce geçiremiyor aklından. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İnci Aral - Sevgili 

19 Temmuz 2017 Çarşamba

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk


Ne yazsa okurum dediklerimden biri de Ömer Zülfü Livaneli. Livaneli benim için çok başka çok farklı bir yerde o yüzdendir ki yazar ne yazsa okurum. Yeni çıkan güncel kitaplarını takip etmeye çalışırım. 


Ocak ayında son kitabı Huzursuzluk benim için nedense yarım kalan bir kitap oldu ama yine de bir gerçeğe vurgu yapması ve anlatımıyla benim gönlümü fethetmeyi yine bildi. 



Livaneli, bu sefer de dünyaca ünlü bir sinema ustası, yazar olan çok sevdiği dostu Elia Kazan'ı Elia ile Yolculuk adlı kitabında anlatmaya çalışmış. Geçen hafta Karakarga Yayınlarından çıkan bu kitabın illüstrasyonlarını ise M.K.Perker çizmiş. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Livaneli'nin son kitabı dostu ünlü sinemacı Elia Kazan'ı anlatıyor.

16 Temmuz 2017 Pazar

Knut Hamsun -Açlık


Knut Hamsun ve Açlık kitabı benim seneler evvel okuduğum sevdiğim kitaplardan biridir. Kardeşim gelirken bana bu kitabı hediye olarak getirdiğinde çok sevindim çünkü hem kütüphanemde yoktu hemde tekrar okuyabilecektim. 



Yazar hakkında çok fazla şey söylenilmiş. Ekşi sözlükte birazını okuyunca şaşırmadım desem yalan olur. Misal doğduğu gece Norveç edebiyatının kralı Henrik İbsen'in rüyalarına girmesi. Nazi sempatizanı olması sebebiyle çok fazla tepki toplamıştır kendi halkı tarafından.


Nobel Edebiyat Ödülü alan yazarın Açlık kitabı Dünya edebiyatının en önemli eserlerinden biridir.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Behçet Necatigil çevirisi ile Varlık Yayınlarından çıkmıştır.

15 Temmuz 2017 Cumartesi

George Orwell - 1984


''XX.yüzyıl edebiyatının en büyük isimlerinden biri olan George Orwell, her yapıtında kendi evrenini yeniden kurarak,okurlara benzersiz bir bakış açısı sunar. ''



George Orwell - 1984 adlı kitabını utanarak söylemeliyim ki bugüne kadar hep erteledim. Elime aldım kimi zaman bir sayfasını bile açmadan geri koydum, kimi zaman sonra okurum şimdi zamanı değil diye diye geçen haftalarda bitirdim en sonunda. 


İtiraf ediyorum ki kitabı erteleyişimin sebepleri içinde sanki kitapta aradığımı bulamayacağım,sıkılacağım hissiydi. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
George Orwell tüm dünyada Hayvan Çiftliği kitabı ile de tanınır.

13 Temmuz 2017 Perşembe

Toni Morrison -Tanrı Çocuğu Korusun


'' Bir çocuğa ne yaptığınız önemlidir. Üstelik çocuklar yaptıklarınızı asla unutmazlar.''


Geçen postlarımda size aldığım kitaplardan bahsetmiştim eğer yazımı okuduysanız aldıklarımın içinde Toni Morrison ve Tanrı Çocuğu Korusun kitabı da vardı. Toni Morrison ilk defa okuyacağımdan yazarın Sevilen,Merhamet,En Mavi Göz ve Tanrı Çocuğu Korusun kitapları arasında kalmış en nihayetinde en son çıkan kitabı olan Tanrı Çocuğu Korusun kitabını seçmiştim. 


Kitapla ilgili çok güzel eleştiriler okumam da kitabı öne çekip almama sebep olan etkenlerin başında geliyordu elbette. O zaman bir adet Tanrı Çocuğu Korusun yorumu gelsin!



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Toni Morrison - Tanrı Çocuğu Korusun

11 Temmuz 2017 Salı

İsmail Saymaz - Çay Güzeli


Öykü okumayı ne kadar çok seviyorum bir bilseniz hele de iyi öyküler okuyunca bütün bir haftam,günüm o kadar keyifli ve güzel geçiyor ki. Kimisi güzel bir yemek yer sevinir, kimisi çok fazla gezer mutlu olur, kimisi de benim gibi okudukça çoğalır çenesi düşer hep söylenir :D 


Son keşfim aynı zamanda bir gazeteci olan İsmail Saymaz'ın Çay Güzeli adlı öykü kitabı oldu. Kitabı BirYudumKitap'ın pasaj paylaşımlarında gördüm ve merak ettim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İsmail Saymaz'ın Çay Güzeli adlı kitabı beyaz fotoğraflarda başka renklerinde olduğunu gösteriyor okura.

5 Temmuz 2017 Çarşamba

BKM - Kitap Alışverişim




Herkese selam !


Hali hazırda yeni bir kitap alışverişi yaptığımdan aldıklarımı sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyorum. İçerisinde ilk defa okuyacağım üç yazar bulunuyor bu da tabi ki merakımı tavana çıkarıyor. Bu alışverişim tıpkı bir önceki kitap alışverişim gibi 55-60 lira arasındaydı. Ben öyle çok yüklenip de ''Aman şunu da alayım yok bunu da almazsam olmaz.'' tarzında hareket etmiyorum çünkü hem arkadaşlarımdan okumak için ödünç aldığım hali hazırda kitaplar var hem de kütüphaneye her gidişimde mutlaka üç kitap alıyorum. Onları eritmeden çok yüklenmek istemiyorum kendime bu yüzden çok fazla kitap almıyorum sadece sahip olmak istediklerimi almayı tercih ediyorum veya merak ettiklerimi sepetime ekliyorum.




1 Temmuz 2017 Cumartesi

Kore Dizisi - Healer




Uzun zamandır Kore dizisi seyretmiyordum geçen yaz hayatıma giren ve k-drama izlememe vesile olan Duygu arkadaşımın kulak zarını buradan da patlattığıma göre size dün akşam bitirdiğim ve tadı damağımda kalan Healer adlı diziyi tanıtmaya başlayabilirim. 



Şu yazıyı yazarken de ayrıca belirtmeliyim ki sıcaktan pişik olmam yakındır. Bütün bir kış ısınalım yaz gelsin dedik şimdi de geç gelen yaz Ankara'yı yakmıyor kavuruyor bildiğin. Ankara kışlarına çare içlik ama yaz sıcaklarına henüz bir çare bulunamadı :( 


Healer yine bana önerilen bir diziydi az önce de dediğim gibi sanırım üç aydır Kore dizisi izlemiyordum en son Uncontrollably Fond'a bakmış Netflix dizilerine ışınlanmıştım. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
2014-2015 yılları arasında yayınlanan Healer 20 bölümden oluşan bir dizi.

29 Haziran 2017 Perşembe

Elena Ferrante - Karanlık Kız


Yine çok önceden okuyup bitirdiğim ancak yorumu ancak bugüne kısmet olan bir kitapla devam ediyorum. Bayram sonrası yapmış olduğum okumaları buraya yazmaya çalışırken kitaplarım baya birikti bende elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Son zamanlarda Napoli romanları serisini bilmeyeniniz yoktur o seriyi henüz okumak kısmet olmasa da yazarın dilimize çevrilen Karanlık Kız kitabını aldım ve bendeki izlenimini şimdi size tek tek yazacağım.


'' Karanlık Kız, müthiş bir başarı... İncelikli ama cüretkar, ayrıntılı ve uçucu:kesik yarası gibi can yakıyor ama bir yandan da merhem oluyor.''


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap İngiliz edebiyatı öğretmeni olan Leda'nın anneliğini ve yaşamını sorgulaması üzerine yazılmış çarpıcı bir kitap.

28 Haziran 2017 Çarşamba

Kürşat Başar - Aslında Hayal


''Yazmak bir korku tüneline girmek gibi,bilinmeyen bir deniz yolculuğuna çıkmak gibi,ilk kez açılan bir yeraltı mahzenine girmek,binlerce yıl öncesinden gelen, neyle karşılaşacağınızı bilmediğiniz bir maceraya atılmak gibi.''


Kürşat Başar'ın daha önce Yaz ve Başucumda Müzik kitaplarını okumuş sevmiştim. Özellikle Başucumda Müzik benim en çok tavsiye ettiğim,arkadaşlarıma hediye ettiğim kitapların başında gelir. Yaz kitabı benim çok beklentimi karşılamasa da yine yazarın üslubunu çok sevdiğimi, çok yönlü bir bir insan olması  beni cezbetmiştir. 


Kürşat Başar sanatın hemen her dalıyla ilgilenmiş uzun süre gazetecilik ve televizyonculuk yapmış bunun yanı sıra kitaplar yazmış ve en sonunda da yaptığı müzik çalışmalarıyla,verdiği konserlerle de adını duyuran çok yönlü bir insan olarak karşımıza çıkmıştır bit-tabi her el attığı işte başarılı olması onu imrenilecek bir insan haline getirmiştir. 



Yazarın Everest Yayınlarından çıkardığı son kitabı Aslında Hayal kitabı benim en son okuduğum kitaplardan oldu. Hali hazırda başladım madem taze taze okurken neler hissettim bu kitabı okurken sizinle de paylaşmak isterim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Aslında Hayal kitabı Kürşat Başar'ın kaleminden yazılan bir anı kitabı.

27 Haziran 2017 Salı

Kemal Varol - Sahiden Hikaye


Kemal Varol'un her kitabını büyük bir aşkla ve kalp çarpıntısıyla okudum. Yeni kitabının çıkacağını öğrenince dedim ki kendi kendime '' Gene çok güzel bir kitap geliyor.'' diyerek büyük bir beklenti içine girdim. Elbette yazarın benim beklentilerimi fersah fersah aşan kitabını yine su gibi okudum ve aklımda da kalbimde de büyük bir yer edindi. Şimdi de elimden geldiği kadar size bu kitabı anlatacağım. 



Önce daha önce okuduğum ve yorumladığım diğer Kemal Varol kitaplarını okumadıysanız size mini bir link vereyim okuyun :) 


Kemal Varol ve Ucunda Ölüm Var  için buraya diğer kitabı Haw için burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap beş bölümden oluşan bir öykü kitabı.

25 Haziran 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - Daredevil


Öncelikle Ramazan Bayramınızı kutlar küçüklerin minnoş yüzlerinden, büyüklerinde ellerinden öperek yeni bir dizi tavsiyesi ile yine yanınızda, yörenizde, kalbinizin en derin yerindeyim canımlar:D  eğer hazırsanız bu bayram tatilinde çok geleniniz gideniniz olmayacaksa size 3 gün içinde tüketebileceğiniz harika bir dizi tavsiyesi vermeye geldim hadi gözlerinizi dört açın ve benimle kalın :) 



Marvel, sinemada baktı başarılı oluyor '' Lan ben bu başarımı neden televizyona da taşımayayım ben deli miyim ?'' demiş olmalı ki son bombasını kucağımıza bırakıverdi. Bomba diyorum çünkü gerçekten benim gibi adrenalin seviyesi hep yüksek olsun,heyecan hiç bitmesin,sürekli aksiyon olsun istiyorsanız Daredevil tam da ağzınıza layık bir dizi :) 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Dizinin hali hazırda 2 sezonu da yayında 3. sezonu ise Ağustos'ta başlayacak.

22 Haziran 2017 Perşembe

Han Kang - Vejetaryen


2016 Uluslararası Man Booker Ödüllü Vejetaryen kitabını herhalde en son ben okudum. Çıktığı ilk günden beri abartmıyorum her blogun sayfasında gördüğüm bir kitaptı. Son siparişimin içinde de yer alan Vejetaryen kitabı benim en merak ettiklerimin içindeydi. 


Neredeyse dünyayla aynı anda çevrilen ve ülkemizde April Yayıncılıktan çıkan kitap pek çok kitap okuyucusunun olduğu gibi benim de ilgimi çekmişti. Hali hazırda bende alıp okumak istedim.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Han Kang ile ilk tanıştığım kitabı Vejetaryen oldu.

19 Haziran 2017 Pazartesi

Mina Urgan - Bir Dinozorun Anıları


''Çünkü bizi derinden yaralayan olayları hiç anmamak, tümüyle unutmak,daha doğrusu unutmuş gibi yapmak zorundayız.''


Ruh halimin karmakarışık olduğu bir pazartesi gününden herkese selam! Havalardan mıdır yoksa ramazan ayından mıdır nedir sürekli uyumak istiyorum ee hal böyle olunca da okuma hızım düşüyor. Haziran ayı benim için okuma bakımından iyi geçmiyor ama gene de sevdiğim kitapları okuduğum için bu durumdan şikayetçi değilim. 



Üniversiteye başlamadan okuduğum ve daha sonra kütüphanede görünce tekrar okumak istediğim bir kitapla devam etmek istiyorum bugün. Kitap o kadar güzel ve dolu dolu ki yazarı okurken hem kıskanıyorsunuz hem de büyük bir şevkle okuyorsunuz. Ben kendi adıma hiç bitmesin istedim. 


Bugün size Mina Urgan ve Bir Dinozorun Anıları kitabından bahsetmek istiyorum.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Mina Urgan ünlü yazar Halide Edip Adıvar'ın asistanlığını yapmıştır bir süre.

15 Haziran 2017 Perşembe

Can Dündar - Yüzyılın Aşkları


Yakın zamanda okumak istediklerimin içinde olan ve beni adeta kendine çeken bir kitaptan bahsetmek istiyorum size bugün.  Yakın zaman içinde alışveriş postumu okuyanlar bilir bu kitap benim en çok istediğim kitaplardan biriydi bu ara. 



Elbette Can Dündar- Yüzyılın Aşkları kitabından bahsediyorum size. Etkisinden herhalde uzun süre çıkamam ve yıl bitmeden bir kere daha okurum çünkü gerçekten büyük emek harcanarak oluşturulmuş arşivlik bir eser. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitapta Nazım Hikmet,Bedri Rahmi Eyüpoğlu,Yılmaz Güney gibi pek çok şair,oyuncu ve politikacının aşk hikayeleri var.

12 Haziran 2017 Pazartesi

Tahsin Yücel - Peygamberin Son Beş Günü


Tahsin Yücel okumalarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Hedef elbette üstadın bütün külliyatı ama külliyatı bitirirken bir anda değil de tadını çıkara çıkara okumak benim amacım. 


Hatırlarsanız daha önce yazarın Gökdelen,Mutfak Çıkmazı,Kumru ile Kumru ve Sonuncu kitaplarını okumuş her birine hayran kalmıştım. Kitaplarla ilgili yorumlarımı okumak isteyenler blogu biraz kurcalarsanız bulabilirsiniz. Misal Kumru ile Kumru kitabının yorumu için sizi şuraya alalım. 



Peygamberin Son Beş Günü fırlama bir arkadaşı tarafından Peygamber lakabı takılan ve ömrünün sonuna kadar bu lakabı kullanan,kendisini ozan ve komünist devrimci olarak ilan eden Rahmi Sönmez ve onun lise ve üniversite hayatını beraber geçirdiği yakın dostu,arkadaşı Fehmi Gülmez'in hikayesini anlatıyor.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Roman 1993 Orhan Kemal Roman Armağanı almıştır.

9 Haziran 2017 Cuma

Ercan Kesal - Peri Gazozu


''Vicdanımız kuruyor. Babalarını erken kaybetmiş yetim çocukların masum başlarını koyacakları göğüsler çoktan çöktü, farkında mısınız?  Göğüs çöktükçe zulüm tepemizde kalıyor. Kavisli ve dolaşık geçmişimizse, bozuk düzenimizin telleri olmuş. Duyduğunuz sesler bu yüzden içli ve bu kadar derinden geliyor.''


Ercan Kesal ve Peri Gazozu kitabından bahsetmek istiyorum bugün size. Yine yakın bir zamanda okuduğum en içli ve en dokunaklı kitaplardan biri diyebilirim bu kitap için. Samimi ve sıcak sözleri, kendi hayat hikayesinden parçaları öyle güzel bizlerle paylaşmış ki Ercan Kesal duygulanmamak elde değil doğrusu.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İletişim Yayınları - Peri Gazozu