Kelebenk

29 Haziran 2017 Perşembe

Elena Ferrante - Karanlık Kız

Yine çok önceden okuyup bitirdiğim ancak yorumu ancak bugüne kısmet olan bir kitapla devam ediyorum. Bayram sonrası yapmış olduğum okumaları buraya yazmaya çalışırken kitaplarım baya birikti bende elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Son zamanlarda Napoli romanları serisini bilmeyeniniz yoktur o seriyi henüz okumak kısmet olmasa da yazarın dilimize çevrilen Karanlık Kız kitabını aldım ve bendeki izlenimini şimdi size tek tek yazacağım.


'' Karanlık Kız, müthiş bir başarı... İncelikli ama cüretkar, ayrıntılı ve uçucu:kesik yarası gibi can yakıyor ama bir yandan da merhem oluyor.''


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap İngiliz edebiyatı öğretmeni olan Leda'nın anneliğini ve yaşamını sorgulaması üzerine yazılmış çarpıcı bir kitap.

28 Haziran 2017 Çarşamba

Kürşat Başar - Aslında Hayal

''Yazmak bir korku tüneline girmek gibi,bilinmeyen bir deniz yolculuğuna çıkmak gibi,ilk kez açılan bir yeraltı mahzenine girmek,binlerce yıl öncesinden gelen, neyle karşılaşacağınızı bilmediğiniz bir maceraya atılmak gibi.''


Kürşat Başar'ın daha önce Yaz ve Başucumda Müzik kitaplarını okumuş sevmiştim. Özellikle Başucumda Müzik benim en çok tavsiye ettiğim,arkadaşlarıma hediye ettiğim kitapların başında gelir. Yaz kitabı benim çok beklentimi karşılamasa da yine yazarın üslubunu çok sevdiğimi, çok yönlü bir bir insan olması  beni cezbetmiştir. 


Kürşat Başar sanatın hemen her dalıyla ilgilenmiş uzun süre gazetecilik ve televizyonculuk yapmış bunun yanı sıra kitaplar yazmış ve en sonunda da yaptığı müzik çalışmalarıyla,verdiği konserlerle de adını duyuran çok yönlü bir insan olarak karşımıza çıkmıştır bit-tabi her el attığı işte başarılı olması onu imrenilecek bir insan haline getirmiştir. 



Yazarın Everest Yayınlarından çıkardığı son kitabı Aslında Hayal kitabı benim en son okuduğum kitaplardan oldu. Hali hazırda başladım madem taze taze okurken neler hissettim bu kitabı okurken sizinle de paylaşmak isterim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Aslında Hayal kitabı Kürşat Başar'ın kaleminden yazılan bir anı kitabı.

27 Haziran 2017 Salı

Kemal Varol - Sahiden Hikaye

Kemal Varol'un her kitabını büyük bir aşkla ve kalp çarpıntısıyla okudum. Yeni kitabının çıkacağını öğrenince dedim ki kendi kendime '' Gene çok güzel bir kitap geliyor.'' diyerek büyük bir beklenti içine girdim. Elbette yazarın benim beklentilerimi fersah fersah aşan kitabını yine su gibi okudum ve aklımda da kalbimde de büyük bir yer edindi. Şimdi de elimden geldiği kadar size bu kitabı anlatacağım. 



Önce daha önce okuduğum ve yorumladığım diğer Kemal Varol kitaplarını okumadıysanız size mini bir link vereyim okuyun :) 


Kemal Varol ve Ucunda Ölüm Var  için buraya diğer kitabı Haw için burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap beş bölümden oluşan bir öykü kitabı.

25 Haziran 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - Daredevil

Öncelikle Ramazan Bayramınızı kutlar küçüklerin minnoş yüzlerinden, büyüklerinde ellerinden öperek yeni bir dizi tavsiyesi ile yine yanınızda, yörenizde, kalbinizin en derin yerindeyim canımlar:D  eğer hazırsanız bu bayram tatilinde çok geleniniz gideniniz olmayacaksa size 3 gün içinde tüketebileceğiniz harika bir dizi tavsiyesi vermeye geldim hadi gözlerinizi dört açın ve benimle kalın :) 



Marvel, sinemada baktı başarılı oluyor '' Lan ben bu başarımı neden televizyona da taşımayayım ben deli miyim ?'' demiş olmalı ki son bombasını kucağımıza bırakıverdi. Bomba diyorum çünkü gerçekten benim gibi adrenalin seviyesi hep yüksek olsun,heyecan hiç bitmesin,sürekli aksiyon olsun istiyorsanız Daredevil tam da ağzınıza layık bir dizi :) 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Dizinin hali hazırda 2 sezonu da yayında 3. sezonu ise Ağustos'ta başlayacak.

22 Haziran 2017 Perşembe

Han Kang - Vejetaryen

2016 Uluslararası Man Booker Ödüllü Vejetaryen kitabını herhalde en son ben okudum. Çıktığı ilk günden beri abartmıyorum her blogun sayfasında gördüğüm bir kitaptı. Son siparişimin içinde de yer alan Vejetaryen kitabı benim en merak ettiklerimin içindeydi. 


Neredeyse dünyayla aynı anda çevrilen ve ülkemizde April Yayıncılıktan çıkan kitap pek çok kitap okuyucusunun olduğu gibi benim de ilgimi çekmişti. Hali hazırda bende alıp okumak istedim.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Han Kang ile ilk tanıştığım kitabı Vejetaryen oldu.

19 Haziran 2017 Pazartesi

Mina Urgan - Bir Dinozorun Anıları

''Çünkü bizi derinden yaralayan olayları hiç anmamak, tümüyle unutmak,daha doğrusu unutmuş gibi yapmak zorundayız.''


Ruh halimin karmakarışık olduğu bir pazartesi gününden herkese selam! Havalardan mıdır yoksa ramazan ayından mıdır nedir sürekli uyumak istiyorum ee hal böyle olunca da okuma hızım düşüyor. Haziran ayı benim için okuma bakımından iyi geçmiyor ama gene de sevdiğim kitapları okuduğum için bu durumdan şikayetçi değilim. 



Üniversiteye başlamadan okuduğum ve daha sonra kütüphanede görünce tekrar okumak istediğim bir kitapla devam etmek istiyorum bugün. Kitap o kadar güzel ve dolu dolu ki yazarı okurken hem kıskanıyorsunuz hem de büyük bir şevkle okuyorsunuz. Ben kendi adıma hiç bitmesin istedim. 


Bugün size Mina Urgan ve Bir Dinozorun Anıları kitabından bahsetmek istiyorum.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Mina Urgan ünlü yazar Halide Edip Adıvar'ın asistanlığını yapmıştır bir süre.

15 Haziran 2017 Perşembe

Can Dündar - Yüzyılın Aşkları

Yakın zamanda okumak istediklerimin içinde olan ve beni adeta kendine çeken bir kitaptan bahsetmek istiyorum size bugün.  Yakın zaman içinde alışveriş postumu okuyanlar bilir bu kitap benim en çok istediğim kitaplardan biriydi bu ara. 



Elbette Can Dündar- Yüzyılın Aşkları kitabından bahsediyorum size. Etkisinden herhalde uzun süre çıkamam ve yıl bitmeden bir kere daha okurum çünkü gerçekten büyük emek harcanarak oluşturulmuş arşivlik bir eser. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitapta Nazım Hikmet,Bedri Rahmi Eyüpoğlu,Yılmaz Güney gibi pek çok şair,oyuncu ve politikacının aşk hikayeleri var.

12 Haziran 2017 Pazartesi

Tahsin Yücel - Peygamberin Son Beş Günü

Tahsin Yücel okumalarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Hedef elbette üstadın bütün külliyatı ama külliyatı bitirirken bir anda değil de tadını çıkara çıkara okumak benim amacım. 


Hatırlarsanız daha önce yazarın Gökdelen,Mutfak Çıkmazı,Kumru ile Kumru ve Sonuncu kitaplarını okumuş her birine hayran kalmıştım. Kitaplarla ilgili yorumlarımı okumak isteyenler blogu biraz kurcalarsanız bulabilirsiniz. Misal Kumru ile Kumru kitabının yorumu için sizi şuraya alalım. 



Peygamberin Son Beş Günü fırlama bir arkadaşı tarafından Peygamber lakabı takılan ve ömrünün sonuna kadar bu lakabı kullanan,kendisini ozan ve komünist devrimci olarak ilan eden Rahmi Sönmez ve onun lise ve üniversite hayatını beraber geçirdiği yakın dostu,arkadaşı Fehmi Gülmez'in hikayesini anlatıyor.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Roman 1993 Orhan Kemal Roman Armağanı almıştır.

9 Haziran 2017 Cuma

Ercan Kesal - Peri Gazozu

''Vicdanımız kuruyor. Babalarını erken kaybetmiş yetim çocukların masum başlarını koyacakları göğüsler çoktan çöktü, farkında mısınız?  Göğüs çöktükçe zulüm tepemizde kalıyor. Kavisli ve dolaşık geçmişimizse, bozuk düzenimizin telleri olmuş. Duyduğunuz sesler bu yüzden içli ve bu kadar derinden geliyor.''


Ercan Kesal ve Peri Gazozu kitabından bahsetmek istiyorum bugün size. Yine yakın bir zamanda okuduğum en içli ve en dokunaklı kitaplardan biri diyebilirim bu kitap için. Samimi ve sıcak sözleri, kendi hayat hikayesinden parçaları öyle güzel bizlerle paylaşmış ki Ercan Kesal duygulanmamak elde değil doğrusu.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İletişim Yayınları - Peri Gazozu

5 Haziran 2017 Pazartesi

BKM - Kitap Alışverişim

Herkese çok çok selam :)

Bugün aldığım sıfır kilometre bir kararla artık yapmış olduğum kitap alışverişlerimi de buraya eklemeye karar verdim. Hali hazırda siparişim bugün elime ulaşınca aldığım kitapları size tek tek göstermek, sizinde fikrinizi almak istedim. 


Öncelikle alışverişimi BKM adlı bir siteden yaptım. Bir süredir bu siteyi kullanıyorum ve sitenin fiyatları dışarıya nazaran oldukça uygun. Eskiden babil.com dan alışveriş yapıyordum ama onlarda kapıda ödeme sistemine son verdiklerinden ve son zamanlardaki tutumlarından dolayı tercih etmediğim bir siteye dönüşmeye başlayınca bende BKM sitesini keşfettim ve kitap alışverişlerimi buradan yapmaya başladım. 



3 Haziran 2017 Cumartesi

Haruki Murakami - Karanlıktan Sonra

Güneşin az da olsa yüzünü göstermeye başladığı bir günden sesleniyorum bugün. Ramazanın başlamasıyla beraber okuma tempomu bir hayli düşürmemle birlikte az ve öz okumalarıma yine devam ediyorum. İşte bunlardan biri de dilimize yeni çevrilen ve 26 Mayıs'ta Doğan Kitap etiketiyle raflarda yerinin alan Haruki Murakami'nin yeni kitabı (After Dark) Karanlıktan Sonra ile yine buralardayım. 



Kitabı ilk çıktığı gün yine koşa koşa satın alan bendeniz 180 sayfalık kitabı hemen okumamakla beraber üç güne yayarak biraz tadını çıkarmak istedim ee malumunuz Murakami kitaplarının çevrimi çok uzun bir süre gerektiriyor bende az da olsa bekletmek istedim kitabı.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Haruki Murakami - Karanlıktan Sonra ( After Dark)

29 Mayıs 2017 Pazartesi

Celeste NG - Sana Söyleyemediğim Her Şey

Ramazan ayının gelip çatmasıyla beraber benim şu aralar düşük olan okuma hızım yerlere serildi. Açken okuyamadığım gibi hiçbir işime de konsantre olamıyorum o yüzden beni böyle yormayacak, dili çok basit, farklı hikayeleri barındıran kitaplar şu an için benim ön planımda.


A 101'in dönem dönem kitaplarda uyguladığı indirimlerden faydalandığım çok yoktu çünkü orada indirime giren kitaplar haliyle çok ilgimi çekmiyordu ta kiii Celeste NG Sana Söyleyemediğim Her Şey kitabını görene kadar.  
kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Amazonda yılın en iyi kitabı seçilmiş.


23 Mayıs 2017 Salı

Peyami Safa - Matmazel Noraliya'nın Koltuğu

İnstagram hesabımı kapattığımdan beri (ki bu dün oldu) Ramazan boyunca da kapalı olacağından kendimi sadece blog yazmaya verebileceğimi düşünüyorum. İnstagram hesabım öyle çok takipçili, baya süslü hesaplardan değil ancak yine de elit, okuyan bir kesime hitap ettiğimi biliyorum :)


Okuma hızımın düştüğünü söylememe gerek yok zaten postlarda bundan hem dert yanıyorum hem de ara vermek iyidir diye seviniyorum :D ben bile ne yaptığımın farkında değilim neyse konumuz bu değil. 


Bugün size yine Türk Edebiyatının en önemli eserlerinden biri olan Peyami Safa ve eseri Matmazel Noraliya'nın Koltuğundan bahsetmek istiyorum.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Peyami Safa -Matmazel Noraliya'nın Koltuğu

22 Mayıs 2017 Pazartesi

John Steinbeck - Bitmeyen Kavga

John Steinbeck yine benim uzun zamandır okumadığım yazarlardan biriydi. Henüz yazarın tüm kitaplarını okumadım ancak okuduysanız Gazap Üzümleri ve İnci kitapları yazarın en çok okunan ve en çok konuşulan kitapları olma özelliğini hala koruyor. Haliyle bende 4. Steinbeck kitabım ne olsun diye düşünürken sevgili Serap abla bana kütüphanesini açtı ve orada Bitmeyen Kavga kitabını görünce hemen alıp okumak istedim.


Bu ara çok kitap alamadığımı genellikle okuduğum kitapları ya ödünç aldığımı ya da bulunduğum şehirdeki halk kütüphanesinden temin ettiğimi zaten önceki postlarımdan biliyorsunuz. Bundaki temel hedefim bütün kitapları satın alacak gücüm olmadığından en azından merak ettiğim kitapları okumak ve eğer beğenirsem kütüphaneme almak. :) 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bitmeyen Kavga 1930'lu yılların Amerikasında işçi-işveren arasında geçen olaylar silsilesi.

16 Mayıs 2017 Salı

Dizi Tavsiyesi - This is Us

Aslında bu postta Daredevil ile devam etmem gerekirdi amma velakin onu başka çok başka şartlar altında başka bir postta yazmayı uygun gördüğümden şimdiki yazımı tamamıyla This is Us adlı yeni bitirdiğim diziye ayırmayı çok münasip gördüm. 


Vakit buldukça şu ABD dizilerine yapışmış bulunmaktayım. Geçen yaz sorsaydınız bana hangi diziyi tavsiye edersin diye sanırım ''Ne dizisi be git sinemaya!'' derdim galiba. Kore dramalarına şu ara verdiğim ve kendimi ABD dizilerine kaptırdığımı önceki yazılarımdan biliyorsunuz zaten. Daredevil biter bitmez soluğu geçen sonbahar NBC'de yayınlanan This is Us adlı dizide aldım. Dizinin sezon sonu bölümünü bugün izledim ve yorum için buradayım ee haliyle size anlatmak istiyorum hazırsanız başlıyorum canım canım okur :) 




10 Mayıs 2017 Çarşamba

Alper Canıgüz - Kan ve Gül

Alper Canıgüz sevenler bir elleri görelim hay maşallah baya da varmış :)  verdiğim coşkudan da anlaşılacağı üzere bugünkü dersimiz ay pardon bugünkü kitap yorumumuz Alper Canıgüz'ün son kitabı Kan ve Gül sayın okur :) Şimdiden çok eğlenceli bir yazı olacak hissediyorum.


Alper Canıgüz farklı kalemi ve yazarlığıyla beni mest eden nadir yazarlardan biridir. Kendisi 4 yıldır hiçbir platformda kendini göstermemekle beraber yeni bir kitapta çıkartmamıştı ta ki geçen ay Kan ve Gül romanını okuyucuyla buluşturana onların gönlünü alana dek.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kan ve Gül kara mizah ustası olan Alper Canıgüz'ün April yayıncılıktan çıkan son kitabı.

8 Mayıs 2017 Pazartesi

Irmak Zileli - Eşik

Irmak Zileli ismini çok duydum son bir sene içinde. Haliyle merak ettiklerimin içine pür heves giriverdi sonra adını bir kenarda tutuverdim olur ya bir gün kafama eserdi okumak isterdim sonra o gün geldi çattı kendisiyle bir gün karşılaştık bende o gün bugün deyip hevesle ve büyük bir beklentiyle kitabını aldım,okumaya başladım.


İlk tanışma kitabım başlıkta da belirttiğim gibi ''Eşik'' oldu. Tabi okuduktan sonra benim içimde de bir Eşik atlayacak mıydı bilmiyordum nitekim güzel referanslar almıştım yazarla ilgili haliyle bir de kendisi araştırınca üstüne üstlük Roman Kahramanları denilen o harika derginin emektarlarından biri olduğunu da öğrenince beklentim ikiye katlandı desem herhalde yalan olmaz sevgili okur. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Irmak Zileli ilk kitabı Eşik 2011 yılında piyasaya sürdü.

7 Mayıs 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - 13 Reasons Why

Yepyeni bir dizi tavsiyesi ile yine yeniden kafanızı şişirmeye geldim. Kore dizilerimi ABD dizileriyle aldatmaya devam ediyorum. Geçen yaz çok fazla Kore draması seyretmiştim Duygu sağ olsun iyi de olmuştu ama insan değişik şeylerin özlemini yaşıyor,farklı tatlar arıyor bende bu ara popik olan dizileri izliyorum bunlardan biri de yakın zamanda bitirmiş olduğum bir ergen dizisi olan 13 Reasons Why oldu. 


Ergen dizisi diyorum çünkü kahramanlarımızın çoğunluğu lise öğrencisi ve başrolde 17 yaşında intihar eden ve bu intiharın sebeplerini anlatan tam 13 kaset bırakan çok sevgili Hannah Baker bulunuyor. 


5 Mayıs 2017 Cuma

Sema Kaygusuz - Barbarın Kahkahası

''Ben dünyaya hiç dokunmadım.Kurcalamadım. Dağıtmadım.Tane tane ayırmadım.Masum kalmak için...Masum olunca mazlum oluyorsun. Mazlum hissedersen masum olduğunu biliyorsun.''



Sema Kaygusuz  ve Barbarın Kahkahası benim geçen haftalarda yine bitirdiğim bir kitaptı ve etkisinden ne yalan söyleyeyim uzun süre kurtulamadım,yazısı yine bu güne sarktı eğer hazırsan şöyle al arkana sağlam bir yastık oku yazdıklarımı. 


Yazarın benim okuduğum ilk kitabı değildi elbette daha önce çıkarmış olduğu öykü kitaplarından Sandık Lekesi, Yeryüzünde Bir Yer ve Yere Düşen Dualar kitaplarını okumuş ve dilini sevmiştim. Öykü kitaplarını okuyacak olanlar için mini bir tavsiye vermem gerekiyor zira yazarın dili öyle bildiğiniz dillere benzemiyor. Tam anlamıyla anlamak ve kavramak için sabretmeniz ve öyküyü okuduktan sonra biraz düşünmeniz gerekiyor. Okuyup okuyup geçmeyin yoksa hiçbir şey anlamaz ve cidden tat alamazsınız Sema Kaygusuz'un öykülerinden.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Barbarın Kahkahası bir motel içindeki bireysel huzursuzluklardan, toplumsal kırılma noktalarına doğru bir yolculuğa çıkarıyor okurunu.

2 Mayıs 2017 Salı

Wıllıam Goldıng - Sineklerin Tanrısı

Ankara'nın kararsız havasından herkese selam! Bugün madem ev hapsindeyim ve cebimde 35 liram var ekonomik krizin içindeyim bende oturup birikmiş yazılarımı yazmaya, kendimi bloguma adamaya karar verdim. Bir yandan vazgeçilmezim kakaolu bisküvilerim diğer yanda dumanı tüten kahvemle oturdum masa başına yazdıkça yazıyorum inşallah okuyorsunuzdur, yok okumuyorsanız da hiç sıkıntı değil kendi kendime yazar çizerim bende hıh! 


Gel gelelim uzun zamandır okumak isteyip de bir türlü elimin uzanmadığı bir klasik olan Sineklerin Tanrısı adlı kitaba. Uzun diyorum çünkü bir türlü ya benim satın alıp okuyamadığım ya da kütüphanede bulamadığım bir kitaptı. Allahtan bu ara ödünç kitap okuma serüvenim imdadıma yetişti de Dilekciğim bana bu kitabı yolladı. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Goldıng, bu kitabı ilk olarak 1954'te bastırmak ister tam 20 yayınevine gider ama hepsinden de red cevabı alır.


28 Nisan 2017 Cuma

Ferzan Özpetek - Sen Benim Hayatımsın

''Birbiri için yaratılmış iki insanın karşılaşması o kadar güç ki ! Dünya yanlış kişiye aşık olan,yalnız kalan, acı çeken, buruk gözyaşı döken mutsuz insanlarla dolu. Aşkın tadını bildiklerini sanırlar oysa sadece silik bir taklidini yapmışlardır.'' 


D&R 'ın 9.90 lık kampanyasında görüp aldığım bir kitaptı Ferzan Özpetek - Sen Benim Hayatımsın. Daha önce hiç Ferzan Özpetek imzalı bir kitap okumamıştım zaten bu da ünlü yönetmenin şu sıralar vizyonda olan İstanbul Kırmızısı adlı kitabından sonra - ki filme çevrildi - ikinci kitabı. Ben dediğim gibi indirimde olduğu için hiç okumadığım bu kitabı satın almak istedim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek'in ikinci romanı Sen Benim Hayatımsın

26 Nisan 2017 Çarşamba

Buket Uzuner - Yolda

Uzun bir süredir Buket Uzuner okumadığım aklıma yine bir kütüphane keşfimde geldi. Kitapları karıştırırken yazarın Yolda kitabını buldum ve daha önce bu kitabını okumadığımı fark ettim. Yazarı hepimiz Kumral Ada Mavi Tuna kitabıyla tanıyorsunuz ancak Buket Uzuner müthiş bir gezgin de. Gezdiği yerlerin anılarını,yaptığı yolculuklar sırasında tanıştığı insanları, başından geçen türlü türlü macerayı da bu kitapta anlatıyor.


Yazarın daha önce blogumda yorumladığım kitaplarına Selin ve Cem ile Yolculuklar kitabı için buradan, Kumral Ada Mavi Tuna için burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Yolda kitabı Buket Uzuner'in seyahatleri sırasında başından geçen olayları konu alıyor. 


25 Nisan 2017 Salı

Hakan Günday - Kinyas ve Kayra

''Yanıtı olmayan bir soru olarak geldim dünyaya. Ve sorusu olmayan bir yanıt gibi gidiyorum.''

'' İnsanın en büyük hatası kendini seyretmemesidir. O kadar Çok ilgilenir ki dekorla. Tanıyamaz bir türlü baş aktörü. Sadece gözleriyle yolculuk edebilen bir insanın kendine tapması kaçınılmazdır. Sadece fark edebilsin yeter. Gerisi gelir.''


Hakan Günday'ın Kinyas ve Kayra kitabından bahsedeceğim bugün. Kitabı bitireli baya oldu ama yazısını yazmak bugüne kısmetmiş. 


Benim 4.kitabım yazardan okuduğum. Evvelce Daha, Az ve Azil kitaplarını okumuştum. Dileğin bana okumam için gönderdiği kitapların arasında Kinyas ve Kayra'da çıkınca pek bir sevindirik olmuştum. Uzun zamandır Günday okumuyordum ancak bu kitap beni baya bir zorlayacaktı bunu da hissettim. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kinyas ve Kayra Hakan Günday'ın ilk kitabıdır. 

23 Nisan 2017 Pazar

Tiyatro - Profesyonel

Yeyy!!! şimdi size harika bir oyun anlatacağım hem de öyle bir anlatacağım ki ağzınız sulanacak. Ben şu an anlatacağım oyuna iki kere gitme şansını yakaladım eğer bir daha bilet bulursam yine giderim gene giderim. Hazırsanız bir adet Profesyonel oyunu yorumu geliyor sayın seyirciler. 



19 Nisan 2017 Çarşamba

Ayşe Kulin - Handan

Ayşe Kulin okumalarım ta ortaokul yıllarıma dayanır. Adı Aylin, Füreya, Geniş Zamanlar,Gece Sesleri, Nefes Nefese kitapları birer efsanedir benim için. Amma velakin son çıkardığı kitaplarında eski kitaplarının güzelliğini bulamıyorum. Size de öyle mi geliyor bilmem ama ben yazarın eski kitaplarını mumla arıyorum. 


Uzun zamandır Ayşe Kulin okumadığım için yine kütüphanede gördüğüm Handan kitabını almak istedim. Aslında kitaba çok büyük bir beklenti ile başlamadığımdan benim için büyük bir hayal kırıklığı falan olmadı zaten az çok ne ile karşılaşacağımı biliyordum. 



kelebeniknnotdefteri.blogspot.com
Gizli Anıların Yolcusu serisinin son kitabı Handan yazarın belki de en başarısız eseri.


Müge İplikçi - Transit Yolcular

Yine havanın ne yaptığını bilmediği günlerden selam :) Ne yaptığını bilmediği diyorum çünkü hava bir açıyor bir kapanıyor hal böyle olunca da insan ne giyeceğini şaşırıyor. Kışlık giysen pişiyorsun,yazlık giysen donuyorsun ortasını bulan varsa seslensin bir zahmet :) 



Dizi-Tiyatro derken kitap yorumları ile yine buralardayım. Esasen yazmam gereken üç kitap hali hazırda bekliyor ama ancak vakit bulup yazabiliyorum şimdi rejime de başlamışken aç aç inanın hiç yazamıyorum :D  her neyse bugün size birkaç gün önce bitirdiğim Müge İplikçi ve kitabı Transit Yolculardan bahsetmek istiyorum. 




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Transit Yolcular içinde kadın öykülerini barındıran bir kitap. 

14 Nisan 2017 Cuma

Dizi Tavsiyesi - Big Little Lies

Yine sıfır kilometre bir yazıyla karşınızdayım. Hadi gene iyisiniz bu ara derslerimden vakit buldukça buraya uçuyorum. Dün size bir adet Sherlock Holmes yazısı yazmıştım ya şimdi yine bitirdiğim ve etkisinde kaldığım bir dizi yorumu ile devam etmek istiyorum. Dizinin adı Big Little Lies.


Big Little Lies benim şu ara sosyal medyada çok duyduğum dizilerden biriydi hali hazırda mini bir diziydi ve oyucuları hem görsel anlamda hem de kalite tadında on numara olunca izlememek benim için imkansızdı. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İlk bölümü 19 Şubat 2016 tarihinde yayınlanan Big Little Lıes kitaptan uyarlanan mini bir drama dizisidir.

29 Haziran 2017 Perşembe

Elena Ferrante - Karanlık Kız


Yine çok önceden okuyup bitirdiğim ancak yorumu ancak bugüne kısmet olan bir kitapla devam ediyorum. Bayram sonrası yapmış olduğum okumaları buraya yazmaya çalışırken kitaplarım baya birikti bende elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Son zamanlarda Napoli romanları serisini bilmeyeniniz yoktur o seriyi henüz okumak kısmet olmasa da yazarın dilimize çevrilen Karanlık Kız kitabını aldım ve bendeki izlenimini şimdi size tek tek yazacağım.


'' Karanlık Kız, müthiş bir başarı... İncelikli ama cüretkar, ayrıntılı ve uçucu:kesik yarası gibi can yakıyor ama bir yandan da merhem oluyor.''


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap İngiliz edebiyatı öğretmeni olan Leda'nın anneliğini ve yaşamını sorgulaması üzerine yazılmış çarpıcı bir kitap.

28 Haziran 2017 Çarşamba

Kürşat Başar - Aslında Hayal


''Yazmak bir korku tüneline girmek gibi,bilinmeyen bir deniz yolculuğuna çıkmak gibi,ilk kez açılan bir yeraltı mahzenine girmek,binlerce yıl öncesinden gelen, neyle karşılaşacağınızı bilmediğiniz bir maceraya atılmak gibi.''


Kürşat Başar'ın daha önce Yaz ve Başucumda Müzik kitaplarını okumuş sevmiştim. Özellikle Başucumda Müzik benim en çok tavsiye ettiğim,arkadaşlarıma hediye ettiğim kitapların başında gelir. Yaz kitabı benim çok beklentimi karşılamasa da yine yazarın üslubunu çok sevdiğimi, çok yönlü bir bir insan olması  beni cezbetmiştir. 


Kürşat Başar sanatın hemen her dalıyla ilgilenmiş uzun süre gazetecilik ve televizyonculuk yapmış bunun yanı sıra kitaplar yazmış ve en sonunda da yaptığı müzik çalışmalarıyla,verdiği konserlerle de adını duyuran çok yönlü bir insan olarak karşımıza çıkmıştır bit-tabi her el attığı işte başarılı olması onu imrenilecek bir insan haline getirmiştir. 



Yazarın Everest Yayınlarından çıkardığı son kitabı Aslında Hayal kitabı benim en son okuduğum kitaplardan oldu. Hali hazırda başladım madem taze taze okurken neler hissettim bu kitabı okurken sizinle de paylaşmak isterim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Aslında Hayal kitabı Kürşat Başar'ın kaleminden yazılan bir anı kitabı.

27 Haziran 2017 Salı

Kemal Varol - Sahiden Hikaye


Kemal Varol'un her kitabını büyük bir aşkla ve kalp çarpıntısıyla okudum. Yeni kitabının çıkacağını öğrenince dedim ki kendi kendime '' Gene çok güzel bir kitap geliyor.'' diyerek büyük bir beklenti içine girdim. Elbette yazarın benim beklentilerimi fersah fersah aşan kitabını yine su gibi okudum ve aklımda da kalbimde de büyük bir yer edindi. Şimdi de elimden geldiği kadar size bu kitabı anlatacağım. 



Önce daha önce okuduğum ve yorumladığım diğer Kemal Varol kitaplarını okumadıysanız size mini bir link vereyim okuyun :) 


Kemal Varol ve Ucunda Ölüm Var  için buraya diğer kitabı Haw için burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitap beş bölümden oluşan bir öykü kitabı.

25 Haziran 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - Daredevil


Öncelikle Ramazan Bayramınızı kutlar küçüklerin minnoş yüzlerinden, büyüklerinde ellerinden öperek yeni bir dizi tavsiyesi ile yine yanınızda, yörenizde, kalbinizin en derin yerindeyim canımlar:D  eğer hazırsanız bu bayram tatilinde çok geleniniz gideniniz olmayacaksa size 3 gün içinde tüketebileceğiniz harika bir dizi tavsiyesi vermeye geldim hadi gözlerinizi dört açın ve benimle kalın :) 



Marvel, sinemada baktı başarılı oluyor '' Lan ben bu başarımı neden televizyona da taşımayayım ben deli miyim ?'' demiş olmalı ki son bombasını kucağımıza bırakıverdi. Bomba diyorum çünkü gerçekten benim gibi adrenalin seviyesi hep yüksek olsun,heyecan hiç bitmesin,sürekli aksiyon olsun istiyorsanız Daredevil tam da ağzınıza layık bir dizi :) 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Dizinin hali hazırda 2 sezonu da yayında 3. sezonu ise Ağustos'ta başlayacak.

22 Haziran 2017 Perşembe

Han Kang - Vejetaryen


2016 Uluslararası Man Booker Ödüllü Vejetaryen kitabını herhalde en son ben okudum. Çıktığı ilk günden beri abartmıyorum her blogun sayfasında gördüğüm bir kitaptı. Son siparişimin içinde de yer alan Vejetaryen kitabı benim en merak ettiklerimin içindeydi. 


Neredeyse dünyayla aynı anda çevrilen ve ülkemizde April Yayıncılıktan çıkan kitap pek çok kitap okuyucusunun olduğu gibi benim de ilgimi çekmişti. Hali hazırda bende alıp okumak istedim.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Han Kang ile ilk tanıştığım kitabı Vejetaryen oldu.

19 Haziran 2017 Pazartesi

Mina Urgan - Bir Dinozorun Anıları


''Çünkü bizi derinden yaralayan olayları hiç anmamak, tümüyle unutmak,daha doğrusu unutmuş gibi yapmak zorundayız.''


Ruh halimin karmakarışık olduğu bir pazartesi gününden herkese selam! Havalardan mıdır yoksa ramazan ayından mıdır nedir sürekli uyumak istiyorum ee hal böyle olunca da okuma hızım düşüyor. Haziran ayı benim için okuma bakımından iyi geçmiyor ama gene de sevdiğim kitapları okuduğum için bu durumdan şikayetçi değilim. 



Üniversiteye başlamadan okuduğum ve daha sonra kütüphanede görünce tekrar okumak istediğim bir kitapla devam etmek istiyorum bugün. Kitap o kadar güzel ve dolu dolu ki yazarı okurken hem kıskanıyorsunuz hem de büyük bir şevkle okuyorsunuz. Ben kendi adıma hiç bitmesin istedim. 


Bugün size Mina Urgan ve Bir Dinozorun Anıları kitabından bahsetmek istiyorum.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Mina Urgan ünlü yazar Halide Edip Adıvar'ın asistanlığını yapmıştır bir süre.

15 Haziran 2017 Perşembe

Can Dündar - Yüzyılın Aşkları


Yakın zamanda okumak istediklerimin içinde olan ve beni adeta kendine çeken bir kitaptan bahsetmek istiyorum size bugün.  Yakın zaman içinde alışveriş postumu okuyanlar bilir bu kitap benim en çok istediğim kitaplardan biriydi bu ara. 



Elbette Can Dündar- Yüzyılın Aşkları kitabından bahsediyorum size. Etkisinden herhalde uzun süre çıkamam ve yıl bitmeden bir kere daha okurum çünkü gerçekten büyük emek harcanarak oluşturulmuş arşivlik bir eser. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kitapta Nazım Hikmet,Bedri Rahmi Eyüpoğlu,Yılmaz Güney gibi pek çok şair,oyuncu ve politikacının aşk hikayeleri var.

12 Haziran 2017 Pazartesi

Tahsin Yücel - Peygamberin Son Beş Günü


Tahsin Yücel okumalarıma kaldığım yerden devam ediyorum. Hedef elbette üstadın bütün külliyatı ama külliyatı bitirirken bir anda değil de tadını çıkara çıkara okumak benim amacım. 


Hatırlarsanız daha önce yazarın Gökdelen,Mutfak Çıkmazı,Kumru ile Kumru ve Sonuncu kitaplarını okumuş her birine hayran kalmıştım. Kitaplarla ilgili yorumlarımı okumak isteyenler blogu biraz kurcalarsanız bulabilirsiniz. Misal Kumru ile Kumru kitabının yorumu için sizi şuraya alalım. 



Peygamberin Son Beş Günü fırlama bir arkadaşı tarafından Peygamber lakabı takılan ve ömrünün sonuna kadar bu lakabı kullanan,kendisini ozan ve komünist devrimci olarak ilan eden Rahmi Sönmez ve onun lise ve üniversite hayatını beraber geçirdiği yakın dostu,arkadaşı Fehmi Gülmez'in hikayesini anlatıyor.




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Roman 1993 Orhan Kemal Roman Armağanı almıştır.

9 Haziran 2017 Cuma

Ercan Kesal - Peri Gazozu


''Vicdanımız kuruyor. Babalarını erken kaybetmiş yetim çocukların masum başlarını koyacakları göğüsler çoktan çöktü, farkında mısınız?  Göğüs çöktükçe zulüm tepemizde kalıyor. Kavisli ve dolaşık geçmişimizse, bozuk düzenimizin telleri olmuş. Duyduğunuz sesler bu yüzden içli ve bu kadar derinden geliyor.''


Ercan Kesal ve Peri Gazozu kitabından bahsetmek istiyorum bugün size. Yine yakın bir zamanda okuduğum en içli ve en dokunaklı kitaplardan biri diyebilirim bu kitap için. Samimi ve sıcak sözleri, kendi hayat hikayesinden parçaları öyle güzel bizlerle paylaşmış ki Ercan Kesal duygulanmamak elde değil doğrusu.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İletişim Yayınları - Peri Gazozu

5 Haziran 2017 Pazartesi

BKM - Kitap Alışverişim


Herkese çok çok selam :)

Bugün aldığım sıfır kilometre bir kararla artık yapmış olduğum kitap alışverişlerimi de buraya eklemeye karar verdim. Hali hazırda siparişim bugün elime ulaşınca aldığım kitapları size tek tek göstermek, sizinde fikrinizi almak istedim. 


Öncelikle alışverişimi BKM adlı bir siteden yaptım. Bir süredir bu siteyi kullanıyorum ve sitenin fiyatları dışarıya nazaran oldukça uygun. Eskiden babil.com dan alışveriş yapıyordum ama onlarda kapıda ödeme sistemine son verdiklerinden ve son zamanlardaki tutumlarından dolayı tercih etmediğim bir siteye dönüşmeye başlayınca bende BKM sitesini keşfettim ve kitap alışverişlerimi buradan yapmaya başladım. 



3 Haziran 2017 Cumartesi

Haruki Murakami - Karanlıktan Sonra


Güneşin az da olsa yüzünü göstermeye başladığı bir günden sesleniyorum bugün. Ramazanın başlamasıyla beraber okuma tempomu bir hayli düşürmemle birlikte az ve öz okumalarıma yine devam ediyorum. İşte bunlardan biri de dilimize yeni çevrilen ve 26 Mayıs'ta Doğan Kitap etiketiyle raflarda yerinin alan Haruki Murakami'nin yeni kitabı (After Dark) Karanlıktan Sonra ile yine buralardayım. 



Kitabı ilk çıktığı gün yine koşa koşa satın alan bendeniz 180 sayfalık kitabı hemen okumamakla beraber üç güne yayarak biraz tadını çıkarmak istedim ee malumunuz Murakami kitaplarının çevrimi çok uzun bir süre gerektiriyor bende az da olsa bekletmek istedim kitabı.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Haruki Murakami - Karanlıktan Sonra ( After Dark)

29 Mayıs 2017 Pazartesi

Celeste NG - Sana Söyleyemediğim Her Şey


Ramazan ayının gelip çatmasıyla beraber benim şu aralar düşük olan okuma hızım yerlere serildi. Açken okuyamadığım gibi hiçbir işime de konsantre olamıyorum o yüzden beni böyle yormayacak, dili çok basit, farklı hikayeleri barındıran kitaplar şu an için benim ön planımda.


A 101'in dönem dönem kitaplarda uyguladığı indirimlerden faydalandığım çok yoktu çünkü orada indirime giren kitaplar haliyle çok ilgimi çekmiyordu ta kiii Celeste NG Sana Söyleyemediğim Her Şey kitabını görene kadar.  
kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Amazonda yılın en iyi kitabı seçilmiş.


23 Mayıs 2017 Salı

Peyami Safa - Matmazel Noraliya'nın Koltuğu


İnstagram hesabımı kapattığımdan beri (ki bu dün oldu) Ramazan boyunca da kapalı olacağından kendimi sadece blog yazmaya verebileceğimi düşünüyorum. İnstagram hesabım öyle çok takipçili, baya süslü hesaplardan değil ancak yine de elit, okuyan bir kesime hitap ettiğimi biliyorum :)


Okuma hızımın düştüğünü söylememe gerek yok zaten postlarda bundan hem dert yanıyorum hem de ara vermek iyidir diye seviniyorum :D ben bile ne yaptığımın farkında değilim neyse konumuz bu değil. 


Bugün size yine Türk Edebiyatının en önemli eserlerinden biri olan Peyami Safa ve eseri Matmazel Noraliya'nın Koltuğundan bahsetmek istiyorum.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Peyami Safa -Matmazel Noraliya'nın Koltuğu

22 Mayıs 2017 Pazartesi

John Steinbeck - Bitmeyen Kavga


John Steinbeck yine benim uzun zamandır okumadığım yazarlardan biriydi. Henüz yazarın tüm kitaplarını okumadım ancak okuduysanız Gazap Üzümleri ve İnci kitapları yazarın en çok okunan ve en çok konuşulan kitapları olma özelliğini hala koruyor. Haliyle bende 4. Steinbeck kitabım ne olsun diye düşünürken sevgili Serap abla bana kütüphanesini açtı ve orada Bitmeyen Kavga kitabını görünce hemen alıp okumak istedim.


Bu ara çok kitap alamadığımı genellikle okuduğum kitapları ya ödünç aldığımı ya da bulunduğum şehirdeki halk kütüphanesinden temin ettiğimi zaten önceki postlarımdan biliyorsunuz. Bundaki temel hedefim bütün kitapları satın alacak gücüm olmadığından en azından merak ettiğim kitapları okumak ve eğer beğenirsem kütüphaneme almak. :) 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bitmeyen Kavga 1930'lu yılların Amerikasında işçi-işveren arasında geçen olaylar silsilesi.

16 Mayıs 2017 Salı

Dizi Tavsiyesi - This is Us


Aslında bu postta Daredevil ile devam etmem gerekirdi amma velakin onu başka çok başka şartlar altında başka bir postta yazmayı uygun gördüğümden şimdiki yazımı tamamıyla This is Us adlı yeni bitirdiğim diziye ayırmayı çok münasip gördüm. 


Vakit buldukça şu ABD dizilerine yapışmış bulunmaktayım. Geçen yaz sorsaydınız bana hangi diziyi tavsiye edersin diye sanırım ''Ne dizisi be git sinemaya!'' derdim galiba. Kore dramalarına şu ara verdiğim ve kendimi ABD dizilerine kaptırdığımı önceki yazılarımdan biliyorsunuz zaten. Daredevil biter bitmez soluğu geçen sonbahar NBC'de yayınlanan This is Us adlı dizide aldım. Dizinin sezon sonu bölümünü bugün izledim ve yorum için buradayım ee haliyle size anlatmak istiyorum hazırsanız başlıyorum canım canım okur :) 




10 Mayıs 2017 Çarşamba

Alper Canıgüz - Kan ve Gül


Alper Canıgüz sevenler bir elleri görelim hay maşallah baya da varmış :)  verdiğim coşkudan da anlaşılacağı üzere bugünkü dersimiz ay pardon bugünkü kitap yorumumuz Alper Canıgüz'ün son kitabı Kan ve Gül sayın okur :) Şimdiden çok eğlenceli bir yazı olacak hissediyorum.


Alper Canıgüz farklı kalemi ve yazarlığıyla beni mest eden nadir yazarlardan biridir. Kendisi 4 yıldır hiçbir platformda kendini göstermemekle beraber yeni bir kitapta çıkartmamıştı ta ki geçen ay Kan ve Gül romanını okuyucuyla buluşturana onların gönlünü alana dek.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kan ve Gül kara mizah ustası olan Alper Canıgüz'ün April yayıncılıktan çıkan son kitabı.

8 Mayıs 2017 Pazartesi

Irmak Zileli - Eşik


Irmak Zileli ismini çok duydum son bir sene içinde. Haliyle merak ettiklerimin içine pür heves giriverdi sonra adını bir kenarda tutuverdim olur ya bir gün kafama eserdi okumak isterdim sonra o gün geldi çattı kendisiyle bir gün karşılaştık bende o gün bugün deyip hevesle ve büyük bir beklentiyle kitabını aldım,okumaya başladım.


İlk tanışma kitabım başlıkta da belirttiğim gibi ''Eşik'' oldu. Tabi okuduktan sonra benim içimde de bir Eşik atlayacak mıydı bilmiyordum nitekim güzel referanslar almıştım yazarla ilgili haliyle bir de kendisi araştırınca üstüne üstlük Roman Kahramanları denilen o harika derginin emektarlarından biri olduğunu da öğrenince beklentim ikiye katlandı desem herhalde yalan olmaz sevgili okur. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Irmak Zileli ilk kitabı Eşik 2011 yılında piyasaya sürdü.

7 Mayıs 2017 Pazar

Dizi Tavsiyesi - 13 Reasons Why


Yepyeni bir dizi tavsiyesi ile yine yeniden kafanızı şişirmeye geldim. Kore dizilerimi ABD dizileriyle aldatmaya devam ediyorum. Geçen yaz çok fazla Kore draması seyretmiştim Duygu sağ olsun iyi de olmuştu ama insan değişik şeylerin özlemini yaşıyor,farklı tatlar arıyor bende bu ara popik olan dizileri izliyorum bunlardan biri de yakın zamanda bitirmiş olduğum bir ergen dizisi olan 13 Reasons Why oldu. 


Ergen dizisi diyorum çünkü kahramanlarımızın çoğunluğu lise öğrencisi ve başrolde 17 yaşında intihar eden ve bu intiharın sebeplerini anlatan tam 13 kaset bırakan çok sevgili Hannah Baker bulunuyor. 


5 Mayıs 2017 Cuma

Sema Kaygusuz - Barbarın Kahkahası


''Ben dünyaya hiç dokunmadım.Kurcalamadım. Dağıtmadım.Tane tane ayırmadım.Masum kalmak için...Masum olunca mazlum oluyorsun. Mazlum hissedersen masum olduğunu biliyorsun.''



Sema Kaygusuz  ve Barbarın Kahkahası benim geçen haftalarda yine bitirdiğim bir kitaptı ve etkisinden ne yalan söyleyeyim uzun süre kurtulamadım,yazısı yine bu güne sarktı eğer hazırsan şöyle al arkana sağlam bir yastık oku yazdıklarımı. 


Yazarın benim okuduğum ilk kitabı değildi elbette daha önce çıkarmış olduğu öykü kitaplarından Sandık Lekesi, Yeryüzünde Bir Yer ve Yere Düşen Dualar kitaplarını okumuş ve dilini sevmiştim. Öykü kitaplarını okuyacak olanlar için mini bir tavsiye vermem gerekiyor zira yazarın dili öyle bildiğiniz dillere benzemiyor. Tam anlamıyla anlamak ve kavramak için sabretmeniz ve öyküyü okuduktan sonra biraz düşünmeniz gerekiyor. Okuyup okuyup geçmeyin yoksa hiçbir şey anlamaz ve cidden tat alamazsınız Sema Kaygusuz'un öykülerinden.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Barbarın Kahkahası bir motel içindeki bireysel huzursuzluklardan, toplumsal kırılma noktalarına doğru bir yolculuğa çıkarıyor okurunu.

2 Mayıs 2017 Salı

Wıllıam Goldıng - Sineklerin Tanrısı


Ankara'nın kararsız havasından herkese selam! Bugün madem ev hapsindeyim ve cebimde 35 liram var ekonomik krizin içindeyim bende oturup birikmiş yazılarımı yazmaya, kendimi bloguma adamaya karar verdim. Bir yandan vazgeçilmezim kakaolu bisküvilerim diğer yanda dumanı tüten kahvemle oturdum masa başına yazdıkça yazıyorum inşallah okuyorsunuzdur, yok okumuyorsanız da hiç sıkıntı değil kendi kendime yazar çizerim bende hıh! 


Gel gelelim uzun zamandır okumak isteyip de bir türlü elimin uzanmadığı bir klasik olan Sineklerin Tanrısı adlı kitaba. Uzun diyorum çünkü bir türlü ya benim satın alıp okuyamadığım ya da kütüphanede bulamadığım bir kitaptı. Allahtan bu ara ödünç kitap okuma serüvenim imdadıma yetişti de Dilekciğim bana bu kitabı yolladı. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Goldıng, bu kitabı ilk olarak 1954'te bastırmak ister tam 20 yayınevine gider ama hepsinden de red cevabı alır.


28 Nisan 2017 Cuma

Ferzan Özpetek - Sen Benim Hayatımsın


''Birbiri için yaratılmış iki insanın karşılaşması o kadar güç ki ! Dünya yanlış kişiye aşık olan,yalnız kalan, acı çeken, buruk gözyaşı döken mutsuz insanlarla dolu. Aşkın tadını bildiklerini sanırlar oysa sadece silik bir taklidini yapmışlardır.'' 


D&R 'ın 9.90 lık kampanyasında görüp aldığım bir kitaptı Ferzan Özpetek - Sen Benim Hayatımsın. Daha önce hiç Ferzan Özpetek imzalı bir kitap okumamıştım zaten bu da ünlü yönetmenin şu sıralar vizyonda olan İstanbul Kırmızısı adlı kitabından sonra - ki filme çevrildi - ikinci kitabı. Ben dediğim gibi indirimde olduğu için hiç okumadığım bu kitabı satın almak istedim. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek'in ikinci romanı Sen Benim Hayatımsın

26 Nisan 2017 Çarşamba

Buket Uzuner - Yolda


Uzun bir süredir Buket Uzuner okumadığım aklıma yine bir kütüphane keşfimde geldi. Kitapları karıştırırken yazarın Yolda kitabını buldum ve daha önce bu kitabını okumadığımı fark ettim. Yazarı hepimiz Kumral Ada Mavi Tuna kitabıyla tanıyorsunuz ancak Buket Uzuner müthiş bir gezgin de. Gezdiği yerlerin anılarını,yaptığı yolculuklar sırasında tanıştığı insanları, başından geçen türlü türlü macerayı da bu kitapta anlatıyor.


Yazarın daha önce blogumda yorumladığım kitaplarına Selin ve Cem ile Yolculuklar kitabı için buradan, Kumral Ada Mavi Tuna için burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Yolda kitabı Buket Uzuner'in seyahatleri sırasında başından geçen olayları konu alıyor. 


25 Nisan 2017 Salı

Hakan Günday - Kinyas ve Kayra


''Yanıtı olmayan bir soru olarak geldim dünyaya. Ve sorusu olmayan bir yanıt gibi gidiyorum.''

'' İnsanın en büyük hatası kendini seyretmemesidir. O kadar Çok ilgilenir ki dekorla. Tanıyamaz bir türlü baş aktörü. Sadece gözleriyle yolculuk edebilen bir insanın kendine tapması kaçınılmazdır. Sadece fark edebilsin yeter. Gerisi gelir.''


Hakan Günday'ın Kinyas ve Kayra kitabından bahsedeceğim bugün. Kitabı bitireli baya oldu ama yazısını yazmak bugüne kısmetmiş. 


Benim 4.kitabım yazardan okuduğum. Evvelce Daha, Az ve Azil kitaplarını okumuştum. Dileğin bana okumam için gönderdiği kitapların arasında Kinyas ve Kayra'da çıkınca pek bir sevindirik olmuştum. Uzun zamandır Günday okumuyordum ancak bu kitap beni baya bir zorlayacaktı bunu da hissettim. 



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Kinyas ve Kayra Hakan Günday'ın ilk kitabıdır. 

23 Nisan 2017 Pazar

Tiyatro - Profesyonel


Yeyy!!! şimdi size harika bir oyun anlatacağım hem de öyle bir anlatacağım ki ağzınız sulanacak. Ben şu an anlatacağım oyuna iki kere gitme şansını yakaladım eğer bir daha bilet bulursam yine giderim gene giderim. Hazırsanız bir adet Profesyonel oyunu yorumu geliyor sayın seyirciler. 



19 Nisan 2017 Çarşamba

Ayşe Kulin - Handan


Ayşe Kulin okumalarım ta ortaokul yıllarıma dayanır. Adı Aylin, Füreya, Geniş Zamanlar,Gece Sesleri, Nefes Nefese kitapları birer efsanedir benim için. Amma velakin son çıkardığı kitaplarında eski kitaplarının güzelliğini bulamıyorum. Size de öyle mi geliyor bilmem ama ben yazarın eski kitaplarını mumla arıyorum. 


Uzun zamandır Ayşe Kulin okumadığım için yine kütüphanede gördüğüm Handan kitabını almak istedim. Aslında kitaba çok büyük bir beklenti ile başlamadığımdan benim için büyük bir hayal kırıklığı falan olmadı zaten az çok ne ile karşılaşacağımı biliyordum. 



kelebeniknnotdefteri.blogspot.com
Gizli Anıların Yolcusu serisinin son kitabı Handan yazarın belki de en başarısız eseri.


Müge İplikçi - Transit Yolcular


Yine havanın ne yaptığını bilmediği günlerden selam :) Ne yaptığını bilmediği diyorum çünkü hava bir açıyor bir kapanıyor hal böyle olunca da insan ne giyeceğini şaşırıyor. Kışlık giysen pişiyorsun,yazlık giysen donuyorsun ortasını bulan varsa seslensin bir zahmet :) 



Dizi-Tiyatro derken kitap yorumları ile yine buralardayım. Esasen yazmam gereken üç kitap hali hazırda bekliyor ama ancak vakit bulup yazabiliyorum şimdi rejime de başlamışken aç aç inanın hiç yazamıyorum :D  her neyse bugün size birkaç gün önce bitirdiğim Müge İplikçi ve kitabı Transit Yolculardan bahsetmek istiyorum. 




kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Transit Yolcular içinde kadın öykülerini barındıran bir kitap. 

14 Nisan 2017 Cuma

Dizi Tavsiyesi - Big Little Lies


Yine sıfır kilometre bir yazıyla karşınızdayım. Hadi gene iyisiniz bu ara derslerimden vakit buldukça buraya uçuyorum. Dün size bir adet Sherlock Holmes yazısı yazmıştım ya şimdi yine bitirdiğim ve etkisinde kaldığım bir dizi yorumu ile devam etmek istiyorum. Dizinin adı Big Little Lies.


Big Little Lies benim şu ara sosyal medyada çok duyduğum dizilerden biriydi hali hazırda mini bir diziydi ve oyucuları hem görsel anlamda hem de kalite tadında on numara olunca izlememek benim için imkansızdı. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
İlk bölümü 19 Şubat 2016 tarihinde yayınlanan Big Little Lıes kitaptan uyarlanan mini bir drama dizisidir.